Gun Law

1983 -Vortex Software

akció

Spectrum (16k)

A vadnyugati kalandban egy fejvadászt alakítunk, aki egy álmoskás(nak tűnő) kisvárosba, Badlands-be érkezik némi bandita-vadászatra. Főhősünk magabiztosan sétál a város (egyetlen) főutcáján, fegyverrel a kezében. Az ablakok és ajtók mögött bűnözők - a James-banda tagjai - lesnek ránk. És nem csak lesnek, de az erre alkalmas pillanatban előugornak rejtekhelyükről, fegyverrel a kezünkben. Mindössze pár másodpercünk van, hogy előbb célozzunk és lőjünk, mint ők.
Banditából háromféle van, akiket a kalapjuk színe alapján lehet megkülönböztetni: a fekete kalaposokra 100$, a piros kalaposokra 50$ és a fehér kalaposokra 10$ vérdíj van kitűzve (azaz ennyit kapunk lelövésükért). A vérdíj összege attól függ, mennyire elvetemült a bandita: a fekete kalaposok mind habozás nélkül lőni fognak, a piros és fehér kalaposok néha megadják magukat. (A piros kalaposok közül kb. minden második, a fehér kalaposok közül kb. minden harmadik fog lőni). Sajnos, azt nem lehet tudni, hogy a bandita lőni fog-e, vagy sem. Ha olyan banditát lövünk le, akik megadták volna magukat, nem kapunk érte vérdíjat. Abban viszont ne reménykedjünk, hogy egy bandita mégis lő, elvéti a lövést... Nincs egyébként túl nehéz dolgunk, mert a célkeresztet karakteresen mozgathatjuk (így könnyű a célzás) és 5-6 másodperc időnk van a tüzelésre.
Mégsem tudunk mindenkit lelőni - még akkor sem, hogy ha minden lövésünk talál. Fegyverünkben ugyanis csak hat lőszer van, és a kiürült fegyver újratöltése nem automatikus! A fegyver véletlenszerűen(!) kb. 5-11 cowboy után fog újratöltődni. Ez azt jelenti, hogy pár fehér és piros kalapost (akik nem akarnának lelőni) futni kell hagyni. De mivel előre nem tudhatjuk bizonyossággal, hogy fog-e lőni az illető, egyben egyfajta szerencsejátékot is játszunk...
A játéktér alatt bal oldalon életeink számát jelző kék cowboy-figurákat láthatunk, mellette a fegyverünkben lévő töltényeket. Középen egy villogó piros cowboy-figura jelzi, ha egy bandita ugrott elő valahol a rejtekhelyéről. Nem biztos ugyanis, hogy azonnal látjuk a banditát, mert négy irányba forogva láthatjuk az utca különböző részleteit.

Irányítás:

  • Billentyűzet: 1-0 - fel, A-ENTER - le, Q-T - balra, Y-P - jobbra, Z-SPACE - tűz, CAPS SHIFT - forgás.
  • KEMSTON botkormány illesztő (ilyenkor tetszőleges billentyűvel forgolódhatunk).