   
| A H.E.R.O. egy korai, klasszikusnak számító játék. Talán senkinek nem újdonság az előttünk álló feladat: egy barlangban egyre mélyebbre ereszkedve kell egy foglyul ejtett embert kiszabadítani. Aligha van olyan számítógép, amire a játék nem készült el több-kevesebb változatban. Betöltés után először a vezérlést kell kiválasztanunk.: billentyűzet, Sinclair, Kempston, Cursor Interface a választék. Billentyűzet választása esetén az irányítás a következőképpen történik: - O - balra
- P - jobbra
- 1, 2, 3, 4, 5 - emelkedés
- A, S, D, F, G - dinamit elhelyezése
- Q, W, E, R, T - lézerpisztoly
'H'-val a játék szüneteltethető, majd újraindítható. Játék közben a CAPS SHIFT + ENTER megnyomásával az adott játék újra indul, míg a SYMBOL SHIFT + ENTER hatására visszakapjuk a vezérlési menüt. Az irányítás kiválasztása után a kezdő nehézségi szintet választhatjuk ki az 1-5 billentyűkkel, vagyis a játékot az 1, 5, 9, 13 vagy a 17. pályától tudjuk indítani (néha oldalirányban is kell haladni). Célszerű először az egyszerűbb fokozatokkal kezdeni, hiszen a 4 élet, ami rendelkezésre áll, hamar elfogyhat. Ezután az ENTER megnyomásával indíthatjuk a játékot. A játékban egy űrruhába felöltözött, hátán propelleres hajtóművel felszerelt figurát kell mozgatnunk. A propeller persze nem dísznek van rajtunk, segítségével emelkedni is tudunk. A játék célja a legalsó szinten található figura megérintése, elég ha csak elérjük (megérintjük), s máris a következő pályát kapjuk. Minden nehézségi szint 2 emeletnek felel meg, így az 1-es pálya 2 egymás alatti szintet tartalmaz, a 2-es 4-et, a 3-as 6-ot, és így tovább egészen a 20-ig pályáig, ahol már 40 emeletnyi mélységre kell lehatolnunk. A játék közben rengeteg veszély vár ránk. A lézerpisztollyal a lehetséges repkedő illetve falból kinyúló ellenségeket lehet megsemmisíteni. Ha egy fal miatt nem tudunk tovább haladni, ki kell robbantani azt egy dinamitrúddal. A dinamit elhelyezésére szolgáló billentyűvel el kell a fal tövében helyezni a dinamitot, majd gyorsan el kell menni onnan, mert mi is felrobbanunk. (Ne felfele próbáljunk távolodni, mert a felszállás némi időt vesz igénybe) Ilyenkor oda egy életünk. Mindössze 6 dinamitrúd van, ezt be kell osztani. Nehezebb szinteken a villogó falaknak sem mehetünk neki, néha pedig sötétség fogad, amikor is nem látjuk a falakat (szerencsére a villogó falakat azért látjuk). Vigyázzunk, ha egy szobában "összetörjük" a lámpát (nekirepülünk, vagy szétlőjük) a terem sötétségbe borul! Sötét szobában, ha felrobbantunk egy dinamitot, a robbanás fényében egy pillanatra feltárulnak a szoba "titkai". Nem meditálhatunk a következő lépésünkön tetszőleges ideig, a feladatot megadott időn belül kell teljesíteni, mivel energiánk folyamatosan fogy (a képernyő alatt a POWER feliratú csík jelzi energiánkat.) Ha mindezek nehézségek ellenére sikerült az emberkét megmenteni, megmaradt időnk, és dinamitjaink után jutalom pontot kapunk. Pontot egyébként kirobbantott falak, és lelőtt ellenségek után kapunk. A játékképernyő alatt az energiánkat jelző csík alatt a következő információkat láthatjuk még: - Bal oldalon a rólunk készült kék portrék az életeinket jelzik.
- LEVEL - a nehézségi szintet mutatja
- Jobb oldalon a rózsaszín dinamitrudak a készletünket mutatja.
- A dinamitrudak alatti szám a pontszámunkat jelzi.
Örökélet: | POKE 44521,182 | Végtelen energia: | POKE 45659,182 | Végtelen bomba: | POKE 54918,0 | Sérthetetlenség: | POKE 53534,0 | |