Hammer Boy 1-2.

1991 -

ügyességi

Spectrum (128k)

Enterprise

 

Ha felállítanánk egy 10-es toplistát a legfárasztóbb, legidegesítőbb játékokból, a Hammer Boy biztos benn lenne a 10-ben! Láttam már egy-két "ütős" programot, de ez mindenen túltesz... Most, hogy ezzel a frappáns bevezetővel sikerült felkeltenem az érdeklődést rátérhetünk a tárgyalásra.
A játék 1991-ben jelent meg, maga a kivitelezés színvonalas, mind grafikai, mind zenei téren. A program tulajdonképpen két program, mivel a Dinamic rögtön két résszel is megörvendeztette a közönséget. A két rész kivitelezése azonos, csak a háttérgrafikában és a zenében különböznek.

Célunk megvédeni az erődünket az ellenséggel szemben, egy megadott ideig. Mint azt tapasztalni fogjuk, az ellenség egy cseppet túlerőben van, mivel kb. 54362-en rohannak ránk, míg a "védőket" (királyi többes) mi képviseljük egyedül. Az ellenséges katonák két oldalról rontanak ránk, és másznak fel a falakon, eközben két oldalról, még gyújtó-lövedékeket is hajigálnak az erődítményünkre. Feladatunk az ellenség letuszkolása a falakról (ez rendkívül szívéjes módon, egy nagy kalapáccsal történik...), valamint a gyújtó lövedék eloltása, még mielőtt az berobban. Azt talán mondanom sem kell, hogy a vár két ellentétes oldalán álltalábban egyszerre mászik fel két katona, kivéve azt az esetet, amikor három ellenség jön egyszerre, és közben hajigálnak is ránk. Erődítményünk nem túl tartós, a harmadik felrobbant gyújtólövedék, vagy a harmadik bejutott ellenség a vereségünket jelenti, egy katona felmászik a zászlónkhoz, és lehozza onnan. (mi meg kezdhetjük elölről a mókát...). A hangulatot egy "remekül" eltalált zene teszi teljessé, ami az idő előrehaladtával egyre gyorsul, és valami fantasztikusan idegesítő (igaz minden relatív, a második rész zenéje még sokkal rosszabb).
A képernyő tetején jobb oldalt a piros számláló mutatja, hogy meddig kell kitartanunk, ettől balra láthatjuk a pontszámunkat, és az eddigi rekordot, középen láthatjuk, hogy hány életünk van (a három élet bőven elég az agyérgörcshöz), bal oldalon pedig azt jelzi a program, hogy eddig hány lövedéket "kaptunk be", és hány ellenség jutott be.
Felejthetetlen emlékem a programról, amikor az idő letelte előtt 2 (azaz) kettő másodperccel vesztettem... Mindenkinek hasonló élményeket kívánok!

  1 rész 2. rész
Örökélet: POKE 62354,0 POKE 62413,182
A katonak nem jutnak be: POKE 60056,58 POKE 60178,58
A bombák nem jutnak be:

POKE 60064,58;
POKE 61707,58

POKE 60186,58;
POKE 61801,58