Haunted House

1983 - Your Sinclair

ügyességi, mászlálós

Spectrum (48k)

Az ifjú Derek Cracklybrownpaper és barátai egyik este egy különleges csíntevésre készültek. A közeli erdő szélén álló rejtélyes házba akarnak besurranni. A város lakói szerint a ház elhagyatottan áll, a tulajdonos halála óta. Derek és barátai mégis rejtélyes fényeket látnak a házból kiszűrődni. Alig lépnek be a házba, becsapódik mögöttük az ajtó, Derek barátait pedig furcsa teremtmények hurcolják magukkal.
A történet tehát klasszikus, lelkesebbek vérbeli kalandjátékban reménykedhetnek... Sajnos a lelkesedést kicsit le kell hűteni. Bár a program grafikája nagyon hangulatos, maga a játék "csak" egy Jet Set Willy klón: főhősünk Derek, akinek a szabadulás érdekében 48 kulcsot kell összegyűjtenie. Ehhez persze be kell járni az egész kastélyt, kulcsok után kutatva, szellemek és egyéb izgő-mozgó rémségek hadát kerülgetve. A feladatot megadott időn belül kell teljesíteni.
Ha főhősünk túl közeli ismeretséget köt bármely ellenséggel, energiája fog csökkeni (ezt a játéktértől balra lévő sávon lemérhetjük). Ha elfogy, oda egy élete, melyből kezdetben 3 van. Ha ráállunk egy fáklyára (ugyanis a játék a Jet Set Willy-ben megismert perspektívát használja, bármire ráugorhatunk, akár a falon lógó festmény tetejére is), az szintén fogyasztja az energiánkat akárcsak a ránk hulló cseppek. A kastélyban nem csak kulcsokat találhatunk, de feszületeket is, ezek felvételével elvesztett energiánkat pótolhatjuk (sajnos elég kevés energiát adnak), és nem mellesleg a kulcsok felvételéért 2 pontot kapunk, a feszületekért tízet! Az ifjú Derek nem egy akrobata típus, nagyobb magasságból nem eshet le, mert ezt azonnal életvesztéssel "díjazza" a program! Ha a sors kényszerítő ereje folytán elvész egy életünk, dupla kiszúrás, hogy a START képernyőből folytathatjuk a játékot.
Főhősünk háromféle módon tud ugrani. Oldalirányba (jobbra / balra + ugrás billentyűk) - így átugorhatunk akadályokat, függőlegesen felfelé (ugrás billentyű) - de ennek nincs sok értelme, vagy leguggolás után felfelé (guggolás, majd az ugrás billentyűvel). Ez utóbbival magasabbra tudunk ugorni, így elérhetjük a magasban lévő kulcsokat és platókat, ha alájuk állunk, majd felugrunk. A fejmagasságban repkedő ellenfelek elől pedig le is hajolhatunk.
A kastély két emeletes (plusz a padlástér), és a pincébe is le kell merészkednünk a játék során. Az utolsó, 48. kulcs felvétele a játék végét jelenti. Ezért javasolt a pincét a kulcsbeszerző körút végére hagyni, mert akkor innen már nem kell kievickélnünk.
Összességében a Your Sinclair Magazin olvasóit nem érhette csalódás, a játék kapcsán, akárcsak a nosztalgiázni vágyókat sem (Jonathan Cauldwell programjainak ez általános jellemvonása). A grafika szép és van hangulata a játéknak!

Irányítás:
A menüben választhatunk KEMSTON, SINCLAIR botkormány illesztőt,vagy billentyűzetet (2 - ugrás, W - guggolás, 9 - balra, 0 - jobbra). A billentyűkiosztás átdefiniálható.
SPACE - játék megszakítása, H - játék szüneteltetése / folytatása.

Örökélet: POKE 44377,0
Végtelen energia: POKE 44866,0
Végtelen idő: POKE 44021,0

Térkép