1987 - Activision

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

A CARTOON gondozásában megjelent Marvel Comics történetek egyik kedvence HOWARD kacsa. Daffy-tól és Donald kacsától eltérően HOWARD-ban az a különös, hogy nem éppen "jófiú". Szereti a nőket, iszik, napi 20 szál cigarettát elszív, egyszóval nagyvilági életet él. A HOWARD sorozat 'Adventure on Volcano Island' című epizódját dolgozza fel a játék, amely a Vulkán szigetén játszódik. A - nem túl sok fantáziával - egyszerűen csak Dark Overlod fedőnevű egyén (aki nem túlzottan szimpatizál HOWARD-al) elrabolta barátainkat, Beverly-t és Phil-t. A szigeten tartja őket fogva, ahol - fent nevezett egyén jóvoltából - a vulkán 30 perc múlva ki fog törni, elpusztítva a szigetet. A szigetet egy sebes sodrású, rendkívül kanyargós folyó szeli ketté. A hegy a túloldalon van, így a kacsa első feladata a folyón átkelni, (a folyót utunk folyamán többször is keresztezzük, így a produkciót többször is elő kell adni). Mi ejtőernyővel érkezünk a szigetre, ha elindulunk északra, rövid gyaloglás után a folyóba ütközünk. Amikor azonban a vízbe akarunk gázolni, HOWARD-nak eszébe jut, hogy nem tud úszni! (kacsa létére...). Először tehát valami alkalmatosságot kell szereznünk, amivel át tudunk kelni a folyón. Szerencsére, ha a földetérésünk helyétől jobbra indulunk, egy pocsolyát átugorva szert tehetünk egy napenergia hajtású jet-pack-re. Úgy tűnik azonban hogy Howard nem csak hogy nem tud úszni, de víziszonyos! Még egy pocsolyán sem tudunk átkelni, át kell ugornunk! A pocsolya átugrás a játék egyik legidegesítőbb "jelenete", tudniillik legalább 5 lépés távolságból nekiindulva tudunk ugorni (tűz gomb), aztán vagy sikerül vagy nem (többnyire nem...) Pocsolyából lesz több is, de nem akkora mint a legelső!
Ha mégis sikerül a jet-pac megszerzése után eljutni a folyóhoz, Howard bekapcsolja a jet-pec-et, amivel átkelhetünk a sziklák között. Tolóerőt a tűz gomb nyomogatásával tudunk adni, miközben a kívánt irányba kell dönteni a botkormányt. Fontos tudni, hogy a folyó felső szakaszán erősebb a sodrás, nem az a jó taktika, ha olyan gyorsan nyomkodjuk a tűz gombot ahogy csak tudjuk, rá kell érezni a helyes "ritmusra" (kb. 2 lenyomás / másodperc).
A túlparton már találkozhatunk "Dark Overlord" teremtményeivel, akik földből ugranak ki (fekete lyukakból), majd kultikus mozgások (rángatózások) közepette ránkrontanak. A helyes módszer, ha jól megrugdossuk őket... (Nyomjuk meg a tűz billentyűt, majd döntsük a botkormányt arra, amelyre rúgni szeretnénk). 3-4 jól irányzott rúgás sikerhez vezet. Egy gödörből több teremtmény is kiugorhat egymás után, ezért érdemes a gödröt is betemetni: álljunk rá, majd ugorjunk egyet függőlegesen (tűz gomb). Ha nem tudjuk az egyik teremtményt időben lerázni, elveszítjük egy életünket, és visszakerülünk az utoljára betemetett lyukhoz.
A vulkán tövéhez egy hídon juthatunk el, azonban a hegyoldalról felénk guruló köveket ki kell kerülnünk. Az utolsó gödröt is betemetve sárkányrepülőre szállunk. (Főhősünk nem szeret hegyet mászni, a vulkán csúcsához repülve tesszük meg az utat). Persze a felszállás után rögtön elfújja szél jó messzire. A sárkányrepülő irányítása elég kaotikus: ha lefelé döntjük a botkormányt (magunk felé), akkor haladunk felfelé, ha előre nyomjuk a botkormányt, lefelé. A jobbra-balra irány szerencsére adott. Persze az egy dolog, hogy mi merre szeretnénk haladni, leginkább arra megyünk, amerre a szél fúj! A sikerre vezető megoldás, ha előbb jobbra repülünk, egészen a híd vonaláig (amin az imént keltünk át), majd megpróbálunk kb. egyenes vonalban felfelé lavírozni. Ha nem EXPERT fokozatban játszunk, a csúcsot elérve a játék véget is ér!
A hegycsúcson ismét egy hídon kell áthaladni, ezúttal a láva felett. A híd túloldalán már a "főgonosz" vár ránk, így máris magunkhoz vettük hordozható neutron dezintegrátorunkat (amely leginkább egy páncélökölhöz hasonlít...) "Némi" nehézséget jelent, hogy amerre elhaladunk szikladarabok zuhannak a hídra, amik lyukakat ütnek rajta. Ha Howard még a vizet sem bírja, gondolhatjuk, hogy a lávafürdőt mennyire nem szereti... A híd végén Dark Overlord energiavillámokat szór felénk, melyeket csak hatalmas mázlival tudunk kikerülni. Pontos célzás után lőhetünk (tűz, majd a botkormányt döntsük a kívánt irányba, úgyis csak jobbra tudunk lőni...) Arra vigyázzunk, hogy ha túl közel kerülünk Dark Overlord-hoz, nem tudunk lőni! Miután a második találat után elillant a főgonosz, már csak le kell állítanunk a vulkánt a falon látható kapcsoló használatával (álljunk elé, majd a tűz megnyomásával ugorjunk fel).
Mindent összevetve eléggé lezsibbasztja az embert a játék! A grafika nem túl kiemelkedő, de azért még elmegy, ellenben a hangok már rövid távon is idegösszeroppanást okozhatnak! Az Enterprise tulajdonosoknak ezúttal "szerencséjük van", hogy az átiratnak nincs hangja...

A játékot csak botkormánnyal tudjuk játszani: KEMPSTON, CURSOR, INTERFACE II., SPECTRUM PLUS 2 a "választék". A 'Q' megnyomásával megszakíthatjuk a játékot.

Végtelen idő: POKE 57213,0
Örökélet: POKE 57142,0

Térkép