Ice-Breaker

1990 - Soft

ügyességi

Spectrum (128k)

Enterprise

A spanyol Topo Soft nevéhez nem igazán fűződnek felejthetetlen alkotások. Programjaik enyhén "B kategóriás" hatást keltenek, de egy darabig el lehet velük szórakozni. Ebbe trendbe tökéletesen beleillik az itt bemutatásra kerülő Ice-Breaker is, melyben ugyan lát az ember fantáziát, de a kivitelezésben már kevésbé...

 

Nos ebben a játékban egy harci-bobba ülhetünk bele... (A harci-bob olyan bob, amely lőni is tud.) Mivel lőni is tudunk, a feladat már sokak számára nyilvánvaló lesz: a pályát megadott idő alatt kell teljesítenünk, miközben sporttársainkat egy jól irányzott lövéssel kiiktatjuk a további küzdelemből. (Mi nem a fair-play különdíjra pályázunk...) Járművünknek -tűzerején kívül- más érdekes tulajdonsága is akad: bár jégpályán csúszunk, üzemanyag nélkül mégsem megy a harci-bob! A pályán tehát a fellelhető ellátmányokat is meg kell szereznünk, amely szintén szokatlan módon történik: nem felvenni kell, hanem szétlőni!
A játékképernyő bal oldalán több -egyenlőre igen rejtélyes- kijelzőt találunk. Íme a "rejtély" megfejtése:

  • TIME - a pálya teljesítésére rendelkezésre álló idő. Ha elfogy az időnk, vége a játéknak!
  • V jelzésű sáv: sebességünk.
  • F jelzésű sáv: üzemanyagszint. Ha elfogy az üzemanyag elvész egy életünk!
  • E jelzésű sáv: energiánk. Ha elfogy az energiánk, elvész egy életünk!
  • D jelzésű sáv: muníciónk. Ha elfogy a lőszer, nem tudunk lőni.
  • SCORE: pontszámunk (csak a teljesség kedvéért írom le...)
  • LIVES: életeink száma.
  • A játékképernyő alatti sávon láthatjuk, hol tarunk az adott pályán.

Ha ütközünk egy másik bobbal, vagy áthaladunk egy kráteren, Fogy az energiánk. Viszont, ha egy kanyarban a pálya szélére sodródunk, és ütközünk a fallal, azonnal elvész egy életünk. Szintén elveszítjük egy életünket, ha ütközünk az itt-ott levert cölöpökkel, vagy aknákkal. (Apró figyelmesség a verseny-szervezőktől...) Játék közben üzemanyagunkat (F), energiánkat (E) és lőszerünket (D) az adott betűvel jelzett tárgyak szétlövésével tudjuk pótolni.
Már az első szinten is találkozni fogunk ugratókkal, amelyekre ráhajtva át tudjuk ugorni az előttünk elhelyezkedő akadályokat. Készüljünk fel rá, hogy lesznek helyek, ahol csak ugratva tudunk átjutni. Bár az időnk meglehetősen szoros, mégis javasolt a pálya "kritikusabb pontjain" lassítani.
A játékot Kempston, Sinclair botkormánnyal vagy billentyűzetről játszhatjuk a szokásos Q, A, O, P, SPACE kiosztással. (A menüben átdefiniálhatjuk). A játékot a 'H' megnyomásával tudjuk szüneteltetni. Az Enterprise tulajdonosok választhatnak külső- belső botkormányt is, de sajnos a (felejthető) hangokról lemaradnak. A zene egész kellemes.

Örökélet: POKE 50586,0; POKE 60389,0
Nem fogy az üzemanyag: POKE 60637,0
Nem fogy a lőszer: POKE 60973,0
Nem fogy az energia: POKE 59626,0; POKE 59707,0; POKE 59809,0; POKE 59892,0
Végtelen idő POKE 59048,0