Inside Outing

1988 - The Edge

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

A játékban egy profi tolvajt alakítunk, akit azonban most - rendhagyó módon - eljövendő "hőstetteink" helyszínének tulajdonosa bérelt fel: a nemrég elhunyt Crutcher úr özvegye bízott meg, hogy megtalálja a megboldogult hagyatékát. Crutcher úr ugyanis nem bízott meg a bankokban, vagyonát drágakőbe fektette, amiket ósdi házukban rejtett el. Sajnos ezek rejtekhelyét feleségével sem osztotta meg... Feladatunk 12 drágakő felkutatása a ház 28 szobájában, amiket egyenként Lady Crutcher szobájába kell vinnünk és - szó szerint - a hölgy orra elé leraknunk. Ez irányú ténykedéseinket a leromlott állapotú, ódon házban randalírozó elhízott patkányok és megvadult madarak nehezítik, melyek pofátlan módon mindig pont a lábunk alatt / fejünk fölött sürgölődnek. Ha hozzánk érnek, energiánkat fogyasztják.
Az eseményeket izometrikus nézetében látjuk. A berendezési tárgyakkal való interakció azonban szabadabb, mint az Ultimate játékokban: A berendezési tárgyakat tolhatjuk, húzhatjuk, kinyithatjuk. Ez lehetőséget adott a készítőknek, hogy egyik-másik drágakövet egészen elmeroggyant helyekre rejtsék. A szobákat gyakorlatilag teljesen átrendezhetjük, és ha elhagyjuk a szobát, a bútorok akkor is úgy maradnak, ahogy hagytuk!
Lady Crutcher szobájában, az íróasztalon egy számláló jelzi, hány drágakövet kell még megszereznünk. A házban rengeteg felvehető méretű tárgyat találunk a drágaköveken felül. Ezek felhasználásának legkézenfekvőbb módja, ha egymásra pakolva "létrát" építünk magunknak, melyre felugorva látszólag elérhetetlen magasságokba juthatunk (Minden tárgy elbírja a súlyunkat, így egészen labilisnak tűnő tákolmányokra is felmászhatunk.). Egymás mögé is rakhatjuk a tárgyakat, majd a sort a végén megtolva, túloldalt "kitolhatunk" más tárgyakat (drágaköveket). Van néhány egyéb funkcióval bíró tárgy is:

  • Sajt: ha lerakjuk egy patkány elé, elfalatozza azt, és nem mozdul (sőt, arrébb is tolhatjuk, ha útban van), amíg el nem hagyjuk a szobát.
  • Madárketrec: ha lerakjuk, a szobában repkedő madár nem jön a közelébe.
  • Fehér italt tartalmazó pohár: ha felvesszük, jóízűen elfogyasztjuk a tartalmát, így visszanyerjük elvesztett energiánkat. (A fekete színű pohár már üres.) A poharakat be kell osztanunk, mert energiánkat nem csak a "vadállatok" fogyasztják, de az idővel is lassan fogyatkozik...
  • Néhány sütőben - ha elhúzzuk a tetejét - kőkockát találunk. Ezeket a kandallóba dobva elolthatjuk az ott lobogó tűzet. (Óvatosan tegyük, ha túl közel merészkedünk a tűzhöz, gyorsan fogyasztja az energiánkat.) A kandallóba csak akkor tudunk bemászni, ha előbb kihúzzuk a benne lévő rácsot.

Ha odaadtuk az özvegynek a 12 drágakövet, a szobájában, a drágakő-számláló fölötti festmény mögötti páncélszekrényből megszerezhetjük az előszobában (start képernyő) lévő zárt ajtó kulcsát. Ide kell eljutnunk a játék befejezéséhez.

Irányítás:
Billentyűzet (Q - balra-fel, A - jobbra-le, M - balra-le, N - jobbra-fel, CAPS SHIFT - ugrás), vagy KEMPSTON, INTERFACE botkormány illesztő.
P - tárgy felvétele (akár ugrás közben is),
D - tárgy lerakása,
ENTER - tárgy elhúzása (persze nem biztos, hogy sikerül),
H - játék szüneteltetése (folytatás: tetszőleges iránybillentyű),
R - játék megszakítása (nem kérdez rá!).
A játékot az 'ugrás' megnyomásával indíthatjuk.

Nem fogy az energiánk: POKE 54258,0

Térkép