Intergalactic Space Rescue

2013 - Cyningstan

logikai

Spectrum (16k)

Az űrhajózás bizony veszélyes üzem, és a közeljövőben is várhatóan az marad. A jövőben azonban a megnövekedett "űrforgalom" miatt megalakul a Nemzetközi Űrmentőszolgálat, melynek egyik jeles tagja szerepébe élhetjük bele magunkat Damian Walker játékában. Mind a kivitelezés, mind az ötlet érdekes, a játék némi hasonlóságot mutat az aknakereső játékokkal.
Egy mentőűrhajót irányítva kell a bajbajutott űrhajókat felkutatni, a személyzetet megmenteni. Az űr azonban hatalmas, így nem is olyan egyszerű feladat megtalálni a sérült űrhajókat, a keresésben csak a sérült űrhajó vészjeladójának jelerősségére hagyatkozhatunk. Aprócska mentőhajónk hatótávolsága korlátozott, így az üzemanyagot is időnként pótolnunk kell valamely útba eső bolygón. Ráadásul az aszteroida mezőket is javasolt kikerülni, mert az azokban való navigáció jelentős mennyiségű üzemanyag felhasználással jár. Ha pedig egy féregjáratba tévedünk, ne csodálkozzunk, ha hirtelenjében az űr egy másik pontján találjuk magunkat.
A kutatást minden esetben a 10x10 mezőből álló űrszektorban kell végrehajtanunk. Űrhajónkkal mindig a 4 szomszédos mezők valamelyikébe léphetünk (kivéve persze a játéktér szélét). Minden lépés fogyasztja az üzemanyagot. Hogy a mezők mit rejtenek, nem tudhatjuk biztosan, csak ha már ráléptünk:

  • Fehér csillagok: a végtelen űr...
  • Lila féregjárat: a pálya egy másik részén lévő féregjárat kijáratában jelenünk meg.
  • Sáraga-piros aszteroidák: az itt történő manőverezés jelentősen (változó mértékben) fogyasztja az üzemanyagunkat. Kerülendő!
  • Kék bolygó: rálépve teljesen feltankoljuk üzemanyaggal az űrhajónkat.
  • És persze a fehér, megmentendő űrhajó.

A képernyő bal oldalán lévő FUEL feliratú sáv a meglévő üzemanyagunkat jelzi. Az ez alatt található figyelmeztetőlámpa kezdetben zöld, majd ahogy egyre kevesebb üzemanyagunk marad sárgára, majd pirosra változik, végül villogó piros lesz. A jobb oldalon lévő SIGNAL feliratú jelzés figyelése elengedhetetlen a feladat teljesítése szempontjából: ez a bajba jutott űrhajó vészjeladójának jelerősségét mutatja, vagyis ha közeledünk a megmentendő űrhajóhoz, erősebb lesz a jel. Az ez alatt lévő figyelmeztető lámpa, szintén fontos: ha bármely szomszédos mezőben (akár átlósan is!) aszteroida mező van a zöld jelzés pirosra változik, így figyelmeztetve a veszélyre. Vélhetően programhiba, hogy ha a pálya szélén vagyunk, a pálya átellenes szélét is szomszédos mezőnek tekinti a műszer.

Bizony, nem is könnyű munka az űrmentőké... Ha a balszerencse (?) kényszerítő ereje folytán elfogy az üzemanyagunk, akkor sincs nagy vész, hiszen az adott szinttől újrakezdhetjük a játékot. Ha sikerül teljesíteni a feladatot, megtudjuk a következő küldetés kódját, amit megadva, nem kell mindig elölről kezdenünk a játékot.
Ha játék közben nyomva tartjuk a tűzgombot, az üzenetsorban megjelenik a menü (pontosabban annak egy pontja). A balra és jobbra gombokkal, lépegethetünk az opciók között, a megfelelőt a tűz felengedésével választhatjuk ki:

  • SHOW MISSION INFORMATION: megmutatja a küldetés sorszámát és a kódját.
  • RESTART THE MISSION: újrakezdhetjük az adott szintet.
  • ON THE NEXT MISSION: ugrás a következő küldetésre. Csak akkor érhető el, ha teljesítettük a feladatot.
  • CHOOSE MISSION: tetszőleges küldetés kiválasztása. Meg kell adnunk a küldetés sorszámát és kódját (a számokat az iránybillentyűkkel lehet beállítani: vízszintesen mozoghatunk a számjegyek között, a függőleges irányokkal beállíthatjuk a számjegyeket).
  • BEGIN NEW GAME: újrakezdhetjük a játékot a legelső küldetéstől.
  • CANCEL MENU OPTION: Menü elhagyása, mégsem kívánunk semmit választani a menüből.

Irányítás:
Billentyűzet: A - tűz, S - fel, X - le, N - balra, M - jobbra.
KEMPSTON botkormány illesztő.