Jet-Story

1992 - Ultrasoft

akció, lövöldözős

Spectrum (128k)

Igen szórakoztató játékkal lehetünk gazdagabbak a cseh Ultrasoft jóvoltából. A játék némi hasonlóságot mutat a Cybernoid-dal, többek között minőségben is! A sci-fi történetben bolygónkat fenyegető idegenek ellen küzdünk. Miután behatoltunk a bázisukra meg kell semmisítenünk az összes kosmicke-ot (mindenkinek a fantáziájára bízom, mi az...) Ebből összesen 47 darabot találunk a bázis különböző pontjain. A bázist automatikus működésű védelmi robotok, rakétavetők, energiaágyúk őrzik, melyek ellen fedélzeti lőfegyverünkkel küzdhetünk, valamit különböző bombákkal, rakétákkal bővíthetjük fegyver-repertoárunkat. Némi könnyítést jelent, hogy a megsemmisített ellenségek nem "születnek újra", ha visszatérünk egy korábban kipucolt képernyőre, így az ember is nagyobb lelkesedéssel küzd, mintha vég nélkül kellene lövöldöznünk. A legfőbb nehézséget nem is a lövöldözés jelenti, hanem a navigáció: űrsiklónk rakétahajtóművekkel rendelkezik, mellyel jobbra-balra, fel irányíthatjuk űrhajónkat. Hajónkra az űrbázis gyenge mesterséges gravitációja is hat, így ha nem működtetjük az alsó rakétahajtóművet, lassan elkezdünk süllyedni. Szerencsére a falaknak nekikoccanhatunk, de a minket ért találatok, és a robotokkal való ütközések pajzsunk energiáját csökkentik. Egyetlen életünk van, ha energia híján űrhajónk megsemmisül, vége a játéknak!
Üzemanyagból, munícióból sajnos csak véges készlettel rendelkezünk. Megcsappant készleteinket a felvehető, sárgán-fehéren villogó utánpótláscsomagok felvételével pótolhatjuk, akárcsak elvesztett energiánkat. A csomagokból tehetünk szert valamilyen kiegészítő fegyverrendszerre. Ezek lehetnek szabadesésű bombák, lefelé-előre repülő rakéták, vagy az űrhajónk körül repkedő csillag, pattogó golyó. Robotokból, ágyúkból vannak szívósabb fajták, melyeknek több találat kell (ilyen a kosmicke is). A bombától, rakétáktól viszont a szívósabb ellenfeleink is azonnal "elgyengülnek". Rakétát, bombát kioldani a 'le' megnyomásával tudunk. Arra érdemes figyelni, hogy ne használjuk el azonnal minden készletünket. Pl. ha több energiatöltő csomag is van egymás mellett egyszerre csak egyet vegyünk fel, később amikor visszatérünk megcsappant energiával csak akkor vegyük fel a másikat is. A kiegészítő fegyverrendszerekből is egyszerre csak egy lehet nálunk! Fontos még megemlíteni az utunkba kerülő színes kockákat, melyeken ugyan át tudunk repülni, viszont drasztikusan csökkenti energiánkat. Javasolt inkább több lövéssel szétlőni.
A képernyő tetején, a műszerfalon, jobb oldalon láthatjuk, mennyi kosmicke-ot kell még megsemmisítenünk. Balra a pontszámunk, középen pajzsunk energiája látható (SHIELD). Ettől balra a felvett, kiegészítő fegyverrendszerünk ikonja és darabszáma látható. Bal szélen üzemanyag (FUEL), és lőszerkészletünk (AMMO) látható. Talán mondani sem kell, mennyire kellemetlen, ha elfogy az üzemanyag...

A játékot Sinclair illesztővel, vagy tetszőlegesen definiálható billentyűzettel játszhatjuk. A CAPS SHIFT megnyomásával szüneteltethetjük a játékot (a folytatás szintén CAPS SHIFT). A menüben külön-külön ki-bekapcsolhatjuk a 128K-s (igen jó) zenét, és a 48K-s hangokat.

Végtelen pajzs: POKE 64043,24
Végtelen üzemanyag: POKE 59645,0
Végtelen lőszer: POKE 60162,0
Végtelen rakéta / bomba: POKE 60388,0

Térkép