Jumping Jack

1983 - Imagine Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (16k)

Jack-nek komoly, és felelősségteljes feladata akadt: fel kell jutni a képernyő tetejére. A játéktér 8 emeletre tagolódik, egyetlen módon juthatunk csak fel a következő emeletre: fel kell ugornunk a véletlenszerűen mozgó lyukakon keresztül. Jobbra-balra tudunk mászkálni, amikor az egyik lyuk pont fölöttünk van, nyomjuk meg a tűz gombot! Jack egy hatalmas ugrással egy emelettel feljebb kerül. Értelemszerűen, ha egy lyuk alánk kerül, leesünk. Ilyenkor emberünk egy pár másodpercre elmereng az élet dolgain, ez idő alatt valószínűleg lejutunk a legalsó szintig. Vigyázzunk, ha nem jó időpontban ugrunk beverjük a fejünket, és jó eséllyel megint legalulra kerülünk. Ha lezuhanunk a képernyő legaljára, elvész egy életünk! Nehezebb szinteken ellenségek is akadályozzák kölekedésünket.
A lyukak balról jobbra fentről lefele és jobbról balra lentről felfele haladnak. Jack és a lyukak azonos sebességgel mozognak. A képernyőt jobbról és balról el lehet hagyni és a másik oldalra átmenni. Ezt ki is kell használni sokszor! Amikor felérünk a legfelső vonalra, mehetünk a következő pályára és tovább olvashatjuk a Jumping Jack versikét. Minden pályán újabb és újabb sprite-ok jönnek. A találkozás ellenjavalt, mert ugyanaz történik, mintha leestünk volna.

Sajnos a játékot csak billentyűzetről irányíthatjuk:

SYMBOL SHIFT - balra
BREAK SPACE - jobbra
CAPS SHIFT - ugrás
Z - játék szüneteltetése.

Emulátoron játszva az irányítás még szerencsétlenebb, mert a PC billentyűzete egy "kicsit" eltér a Spectrum billentyűzetétől. (Spectrumon a Space, Symbol Shift billentyűkkel lehet jobbra-balra menni. Az emulátorokon ez a két billentyű pont fordítva helyezkedik el. A jobbra tehát balra, a balra pedig jobbra lesz. Így elég nehéz játszani.) Szerencsére felcserélhetjük a két billentyű funkcióját:
POKE 30380,1
POKE 30392,2

Örökélet: POKE 30093,0
16 élettel kezdjük a játékot: POKE 28805,16