1987 - Gremlin

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

A Krakout egy jó színvonalú falbontó-játék. Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy jobb színvonalú, mint az Arcanoid! Az Arkanoid-ban pillanatok alatt elfogyhatnak életeink, ezzel szemben a Krakout "sikerélményt" nyújthat akár a kezdő játékosnak is (annak ellenére, hogy az ütőnk első ránézésre kicsinek tűnik!). Apró változás az Arkanoid-hoz képest, hogy a lebontandó fal nem az ütő felett van, a játéktér vízszintesen helyezkedik el.
Betöltés után a menüben válasszuk ki kívánt irányítást: 1 - billentyűzet, 2 - Kempston botkormány, 3 - Cursor joy., 4 - Interface II joy. A játékot a '0' megnyomásával indíthatjuk. Mielőtt azonban ezt megtennénk, vessünk egy pillantást az 'O' megnyomásával elérhető beállítási lehetőségekre:

 

A főmenüvel szemben ebben a menüben a kiválasztott irányítási módnak megfelelő le/fel iránnyal tudunk mozogni, az aktuális opciót a tűz gomb megnyomásával tudjuk változtatni. Ebből következik, hogy előbb az irányítás módját javasolt beállítani, és utána állítsuk be itt a kívánt paramétereket. Ha végettünk a beállításokkal a 'Q' billentyűvel tudunk visszalépni a főmenübe.
A játékmenet az ilyen stílusú játékoktól megszokott. A játékban természetesen megtalálhatóak a repkedő "bizgentyűk", amiken megpattan a labda, de -némileg meglepő módon- itt nem mindenféle felismerhetetlen formájú tárgy repked össze-vissza, hanem egy régi ismerős: Jack barátunk, a Jack the Nipper-ből! Időnként feltűnik egy repülő csészealj, aki méhecskét ereszt el felénk. Vigyázat, ha ez a méhecske eltalál minket, lebénulunk! Más pályákon ezek a méhecskék repülő csészealj nélkül is megjelennek. A "mellékszereplők" között érdekes jelenség egy kristály formájú tárgy, amit ha eltalálunk labdává változik! Ha egy repkedő célkereszttel találkozunk, arra is érdemes célozni, mert ha eltaláljuk a célkeresztet, azért pontot kapunk.
Az egyes téglafalak most is különböző keménységűek, a többségnek elegendő egy ütközés, de valamelyik többet is kibír. Ezen kívül vannak olyan téglák is, amiket nem lehet eltűntetni. Itt kell megemlíteni a játék talán egyetlen, de annál nagyobb hibáját, nevezetesen, hogy a labdánk beszorulhat a fal, és egy lebonthatatlan tégladarab közé! Ilyenkor érdemes várni, az esetek többségében kiszabadul, igaz valamikor több perc is kell hozzá... (Vígasztaljon minket az a tudat, hogy egalább magas pontszámot fogunk elérni.)
Az eltűnő téglafalak helyén, időnként felvehető tárgy marad, de ellentétben az Arkanoid-al, ahol ezek leesnek (és az esetek többségében nem tudjuk felvenni, mert a labdával is foglalkozni kéne...), itt a helyükön maradnak és nekünk kell eltalálni a labdával. Vigyázzunk, egy idő után ezek a tárgyak maguktól eltűnnek! A tárgyaknak a szokásos hatásai vannak: ütőnk kétszeresére hízik, vagy éppen a felére csökken, a labda nem pattan el az ütőnkről (tudunk célozni), játszhatunk egyszerre több labdával, vagy kaphatunk még egy ütőt, találkozhatunk olyan tárggyal is (jele: B) ami felrobban ha eltaláljuk, és vele a közelében lévő összes tégla is, de a leghasznosabb, amikor egy időre mögénk is egy fal kerül, így a labda nem tud kiesni a játéktérről (esetleg elmehetünk közben vacsorázni, legalábbis az, aki gyorsan tud enni...). Természetesen előfordulhat, hogy elveszítjük a korábban megszerzett tulajdonságunkat (X jelű tárgy). Ha megjelenik az ütőnk melett egy villogó célkereszt, menjünk neki, és a következő szintre jutunk!
Legnagyobb erénye a programnak, hogy sokkal szórakoztatóbb, és jobban játszható mint az Arkanoid, a pályák tervezőibe is több fantázia szorult. A profik, ha már túl könnyűnek találják, gyorsíthatják a játékot.

Örökélet: POKE 46565,183