Licence to Kill

1989 - Domark Ltd.

akció

Spectrum (128k)

Enterprise

Ezúttal nem a hazáért, nem a királyért kockáztatja életét a 007-es ügynök - a bosszúvágy hajtja. Miután legjobb barátjának, Felix Leiternek egy kegyetlen drogbáró (Sanchez) megölette fiatal feleségét és Felix is csak komoly sérülésekkel, félholtan úszta meg a dolgot, Bond engedélyt kér a szolgálattól arra, hogy lekapcsolja a drogkereskedőt. A Titkosszolgálat nem támogatja az ügynököt, így Bond komoly lépésre szánja el magát: leadja szolgálati fegyverét és bejelenti, hogy kilép a szervezetből. Szigorúan magánemberként, a szolgálat támogatása nélkül kezdi el élete legszemélyesebb akcióját, de akadnak barátok, akik így is segítenek neki. Szüksége is lesz minden segítségre, ugyanis a drogkereskedő nagy tétekben játszik: nagyipari szinten termeli a kábítószert, kamionokkal szállítja és saját hadsereget tart fenn, hogy megvédje magát. Bond azonban ezúttal tényleg nem viccel és egy cseppet sem veszi félvállról az akciót. Nincs akadály amit le ne győzne bosszúszomja, ereje, ügyessége, no és Q néhány játékszere...
A játék természetesen a film "eseménydús", izgalmasabb jeleneteit dolgozza fel. Célunk eléréséhez 5 nehézségi szinten kell utat törnünk.

Helikopterrel üldözzük Sanchezt, aki egy dzsippel menekül, közben géppuskaállásokból (ezek többsége könnyen megsemmisíthető) leadott lövések és épületek között kell lavírozni. A helikopter sebességének növelésével sajnos együtt jár a repülési magasság csökkenése, megnehezítve küldetésünket. Vigyázzunk, nehogy nekiütközzünk egy épületnek, mert azonnal elvész egy életünk! Ha eltalálnak, helikopterünk nem semmisül meg azonnal, csak ha a sérülésjelző (DAMAGE) elérte a maximumot. El kell érni a pályarész végét, a dzsip megsemmisítése nem fontos, de lehetséges!
A sérülésjelző fölött az életeink számát jelképező helikoptereket láthatjuk, valamint egy kezdetleges magasságmérő műszert (piros sáv). A képernyő jobb alsó sarkában jutalom-pontszámuk folyamatos csökkenése sarkal a pálya mielőbbi befejezésére. (A gyorsabbak több jutalmat kapnak a pálya végén.)

15 lövetű Berettánk segítségével kell átjutni egy magánhadsereg által megszállt területen. A szellemileg tompult ellenfeleink előszeretettel bújnak olajoshordók mögé, vesztükre, ugyanis a hordókat 4 jól irányzott lövéssel felrobbanthatjuk, ami a közvetlen környezetben ácsorgó rosszfiúkat is leteríti. Célozni a tűz gomb és a bal, jobb gombok egyidejű megnyomásával lehet. Ha elfogy a muníciónk, nem tudjuk mivel viszonozni az ellenséges tüzet (csúzli nincs a felszerelésünkben.), így ne lövöldözzünk "eszetlenül". Szerencsére néhány elesett katona tartalék tárat hagy maga után a földön, amit megszerezve muníciónkat gyarapítja.
A sérülésjelző fölött most a fegyverünkben lévő töltények számát (SHOT), és a nálunk lévő tárakat láthatjuk. Életeink számát most zöld 007 felirat jelöli.

A Kubába menekülő Sanchez repülőjére kell átkapaszkodni egy helikopterről lelógatott kötél segítségével. Akkor sikerülhet a küldetés, ha Sanchez repülőjének a farka fölé kerülünk (közben nem lehetünk felhőben) és megnyomjuk a tűz gombot. Az időnk egyre fogy, amit a jobb oldali panelen követhetünk (TIME). A "mutatványt" két percen belül kell elvégeznünk.

Vízbe kerülünk, körülöttünk motorcsónakok, búvárok és természetesen Sanchez (a repülőn). Ha a víz alatt úszunk, akkor nem tudnak eltalálni a csónakból, de ha kiemelkedünk a vízből, akkor vigyázzunk, mert fejünk és a csónakok találkozása végzetes! A víz alatt gyorsan fogy az oxigén, mikor teljesen elfogy, felkerülünk automatikusan a felszínre. A vízben úszkáló kábítószer-csomagokat jutalom pontért a tőz megnyomásával megsemmisíthetjük. Az ellenséges búvárok meggyilkolása (tűz gomb) után (ez csak a víz alatt úszva lehetséges) hozzánk kerülő szigonnyal addig lőjük a repülőt, amíg nem sikerül úgy eltalálni, hogy a szigony rögzüljön. Ezután már csak egy kis vizisí-szlalomozáson kell túlesni kisebb sziklák között. A sziklákat a tűz gomb megnyomásával át lehet ugrani.

Sanchez megpróbálja elérni a határt. Meg kell semmisíteni a tartálykocsijait, szám szerint ötöt. Sokat nem szabad pepecselni egy-egy kamionnal, mert az idő vészesen fogy. A kamionokat egyszerűen le kell szorítanunk az útról. Vigyáznunk kell, ha mi sodródunk le az útról, a mi sérülésünk növekszik! Ezután kifújhatjuk magunkat, sikerült Sanchez gonosz drog-birodalmát megsemmisítenünk.

Végtelen energia (128K): POKE 54608,0; POKE 57106,0; POKE 58674,0; POKE 59701,0