Maze Mania

1989 -

ügyességi

Spectrum (48k)

A Hewson játékaiban nem szoktunk csalódni! E "hagyományt" tovább erősíti a Maze Mania címet viselő játékuk is. (Az senkit ne zavarjon, hogy a letölthető verzió nem a Hewson-változat, hanem a Rack-It "újrakiadása") Igaz, e játékuk egyáltalán nem nevezhető eredeti ötletnek: a Pac Man "hagyományait" követi... A kivitelezés viszont igen ötletes! Emberkénk nem befesti a padlót, hanem amerre elhalad a padló átbillen a másik oldalára, melynek más a színe.
Dolgunkat nehezíti, hogy néhány padló-darab nem csak egyszer billen át, hanem mindannyiszor, ahányszor rálépünk. A pályák több képernyőből állnak. Nem hiányozhatnak a játékból a minket üldöző ellenfelek, melyekhez hozzáérve az energiánk fogyatkozik. Némileg szokatlan, hogy itt-ott hiányzik a padló. Ha véletlenül rálépünk egy lyukra, energiaszintünktől függetlenül elvész egy életünk! Ellenfeleinket, és a lyukakat felugrással kerülhetjük ki. Nagyon fontos, hogy a levegőben tudjuk irányítani magunkat, vagyis a levegőben is "be tudunk fordulni" egy kereszteződésen!
Ha utunkba nem egy -azonosíthatatlan formájú- ellenség kerül, hanem négyszög alakú tárgy "úszik át" a képernyőn, azt mindenképpen próbáljuk elkapni, mert megszerzéséért jutalmat kapunk: jutalompontot, jutaloméletet, vagy feltöltődik az energiánk a kezdeti értékre.
Ha bejártuk az egész pályát és átfordítottunk minden padló-elemet (erre hangjelzés is figyelmeztet), még van egy dolgunk: meg kell találnunk a labirintusban a kijáratot, és távoznunk rajta a következő labirintusba.
A képernyő tetején, bal oldalon életeink számát, középen pontszámunkat, jobb oldalon a nehézségi szintet láthatjuk. Bal oldalon jelzi a program az energiánkat, alul pedig egy üzenetsor van. Itt jelennek meg a program üzenetei (pl. alacsony energiaszintre figyelmeztet).

Irányítás:
A menüben választhatunk billentyűzetet, vagy Kempston, Sinclair botkormányt. A billentyűzetet tetszés szerint átdefiniálhatjuk. Arra is van lehetőség, hogy ne mindig elölről kezdjük a játékot, hanem kód megadásával beállíthatjuk az induló nehézségi szintet:
5. szint: HARLECH
9. szint: JUPITER
13. szint: STAYPUFT
(A szint kiválasztása már a beállított irányításnak megfelelően történik!)

A játék grafikája kimondottan látványos, változatos. A hangért, zenéért felelős "brigád" viszont nem igazán erőltette meg magát!

Örökélet: POKE 42962,0