Meteorites
(Meteor Madness)

1984 - ZX Computing

ügyességi

Spectrum (48k)

Újságban jelent meg ez a ZX81-es játékokat idéző szösszenet. Teljes egészében gépi kódú program, tehát jó sok hexadecimális számokból álló listát kellet begépelni a mindenre elszánt olvasóknak. És hogy megérte-e a fáradságot a program? Nos, döntse el mindenki saját maga...
Űrhajóval utazunk az űrön át, amikor váratlanul egy aszteroida mezőbe tévedünk. Egyetlen célunk, hogy minél tovább eljussunk az egyre sűrűsödő kisebb-nagyobb meteorok között. Sajnos a dolgunk teljesen reménytelen, sohasem fogunk kijutni az aszteroida mezőből, célunk mindössze a lehető legmagasabb pontszám elérése, amit a megtett távolság függvényében kapunk. Mivel a meteorokat véletlenszerűen rakja ki a gép, előbb-utóbb úgyis elfogy az út előttünk... Űrhajónk fegyvertelen, egyetlen segítségünk, ha űrhajónk orrával sikerül megérinteni a kerek alakú bombákat. Ha ez sikerül, a képernyőn lévő összes meteor felrobban. Ha esetleg valakinek nem lenne ránézésre is egyértelmű, hogyan sűrűsödnek körülöttünk a meteorok, a program számszerűsíti is nekünk a tényeket a DENSITY feliratú számlálóval.
A felénk közeledő meteoroknak a távolság függvényében változik a színe, ez nem programhiba, hanem "special effect". Sajnos az amúgy sem változatos játékon sokat ront az a tény, hogy a bombákat pixel-pontosan (!) az űrhajó orrával kell megérinteni, ha ez nem sikerül, a bombával ütközve ugyanúgy elvész egy életünk, mintha meteorral ütközünk volna. Hogy ezt hogyan lehetett kivitelezni a korabeli televíziókon, elég nehéz elképzelni...

Irányítás:
Űrhajónk irányításához mindössze két billentyűre lesz szükségünk: a 'Z' megnyomásával balra az 'X' megnyomásával jobbra térhetünk ki. Ha a két billentyűt egyszerre tartjuk nyomva, gyorsabban haladunk.
A játékot az 'ENTER' megnyomásával indíthatjuk.