Milk Race

1987 -Mastertronic

sport, bicikliverseny

Spectrum (48k)

Enterprise

 

Meglepő ötletnek tűnhet sokak szemében egy kerékpárversenyt szimuláló játékprogram, pedig a megvalósítás nem is rossz! (A kivitelezés sem...) Szerencsére a program készítői nem ragadtak le a botkormány jobbra-balra rángatásánál, sikerült egy jól átgondolt, ötletes programot összehozniuk. Egy Angliát átszelő kerékpárverseny résztvevői vagyunk, melyet a nevéből ítélve valamilyen tejforgalmazó cég szponzorálhat... A verseny útvonalát mindjárt a betöltés után megtekinthetjük, a jobbra látható térképen, balra az egyes szakaszok hosszát láthatjuk, mérföldben. Miután megnyomtuk a Kempston, vagy Sinclair joystick tűz gombját (az ENTER-t is nyomhatjuk, akkor is botkormánnyal játszhatunk) kezdődhet a verseny. Az Enterprise verziót sajnos csak billentyűzetről irányíthatjuk! (A billentyűzetkiosztás: Q, A, O, P, M)
A pályát oldalról látjuk, jobbra fogunk haladni. A joystick jobbra húzásával gyorsítunk a pedálozás tempóján, a balra iránnyal lassítunk. A le-fel iránnyal tudunk az útón navigálni, míg a tűz+fel, és a tűz+le kombinációval tudjuk a 12 fokozatú váltót kezelni. Versenyzőnkkel tehát az úton kell haladni, miközben kerülgetjük a többi versenyzőt (akik előszeretettel haladnak csoportokba tömörülve), valamint az úton előforduló gödröket, és a későbbi pályákon össze-vissza haladó autókat (némelyik autó elég érdekes módon halad az úton). Ha ütközünk egy másik versenyzővel, autóval, vagy kisodródunk az útról, vagy gödörbe hajtunk, esünk egy nagyot, ilyenkor időveszteséggel (miután összelapátoltak) folytathatjuk a verseny. Hogy ne legyen túl egyszerű a program, a készítők ügyesen "kipótolták teendöinket". Mielőtt azonban erre rátérnénk, tekintsük át a képernyő tetején látható kijelzőket:

  • SPEED - sebesség
  • ENERGY - az energiánkat kijelző sáv
  • SCORE - a pontszámunk
  • TIME - a következő ellenőrző pont elérésére rendelkezésére álló időnk
  • GEAR - aktuális sebességi fokozatunk
  • POSITION - helyezésünk a versenyben
  • A jobb oldalon látható kockában láthatjuk, hogy vízszintes úton haladunk, vagy emelkedőn / lejtőn

A kerékpározásban a legfontosabb, hogy az energiánkat jól osszuk be. Nincs ez másként e programban sem. Amikor pedálozunk energiánk folyamatosan fogy. Hogy energiánkat be tudjuk osztani, mindig figyeljünk, hogy milyen terepen haladunk: vízszintes szakaszon -lévén versenyen vagyunk - tekerjünk a leggyorsabb fokozatban. Emelkedőn azonban túl gyorsan fogyna így az energiánk, vissza kell váltanunk. Lejtőn megtehetjük, hogy egyáltalán nem hajtunk, ilyenkor nem fogy az energiánk. Ha az út szélén fehér tejesüveget látunk, lehetőségünk nyílik pótolni elvesztett energiánkat, csak közel kell menni az út széléhez (miközben nem érünk a pálya széléhez), így menet közben fel tudjuk venni. Ha elfogy az energiánk, vagy az időnk, a játéknak vége!
Célunk természetesen a pálya teljesítésén túl a lehető legjobb helyezés elérése a versenyen (legyünk reálisak, először csak szerény célt tűzzünk ki magunk elé, mondjuk két szakasz teljesítését, tudniillik a program meglehetősen nehéz...). Minden szakasz több ellenőrző pontot tartalmaz, amiket a megadott időn belül el kell érni. Minél jobb idővel érjük el ezeket a pontokat, annál több pontot kapunk a teljesítésükért. Hamarosan mindenki tapasztalhatja, hogy a kerékpározás nehéz sport!