Moon Cresta

1985 -Incentive

ügyességi, lövöldözős

Spectrum (48k)

Enterprise

A Space Invaders alap játékot valószínüleg, mindenki ismeri. A 80-as évek elején az akkor létező összes platformra (a ZX81-től az XT-ig) elkészítették, rengeteg formában. A Moon Cresta ennek a kategóriának a jeles képviselője. 1985-ben jelent meg, amikor a "láz" már némileg alábbhagyott, a bonyolultabb játékok lassan kiszorították ezt az egyszerűnek nevezhető kategóriát. A Moon Cresta nem nyújt sem többet, sem kevesebbet a többi hasonló programnál, bár a grafika -a lehetőségekhez, és a sokkal korábbi programokhoz képest- jónak mondható. A hang a klasszikus Spectrum pityegés...
Feladatunk a ránk támadó ellenséges űrhajók megsemmisítése. Támadóink kötelékben érkeznek, addig nem szabadulunk tőlük, amíg meg nem semmisítettük az összeset. Az ellenség nem lő ránk, de még így is nehéz dolgunk lesz, lévén nagyon gyorsan mozognak, és mi nem tudunk előre-hátra manőverezni, így ha nem vagyunk elég gyorsak, ütközni fogunk. Űrhajónk csak egyesével tud lőni! Némileg szokatlan a többi Space Invaders játékhoz képest, hogy az ellenség a hátunk mögé is tud kerülni, és ha alul kimegy a játéktérről, felül újra bejön. Némelyik ellenfélnek nem elég egy találat, kétszer kell eltalálnunk, az első találatra csak megváltozik az alakja. A játék érdekessége, hogy a rendelkezésünkre álló három élethez különböző űrhajók tartoznak. Az első, legkisebb űrhajó csak egyet tud lőni, a második és harmadik -egyre nagyobb- űrhajók már kettőt. Ha teljesítettünk egy szintet, bonusz pontért bedokkolhatunk az anya űrhajónkhoz.
A játékot egy vagy két játékos játszhatja (felváltva), billentyűzetről, vagy Kempston joy-ról. A 'H' billentyűvel szüneteltethetjük a játékot, az 'A' billentyűvel visszaléphetünk a játék elejére.