Ninja Hamster

1987 - CRL Group PLC

ügyességi, verekedős

Spectrum (48k)

 

 

Mondhatnánk, hogy a Ninja Hamster egy hagyományos "verekedős játék", hisz célunk a soron következő delikvens püfölése. A szereplőgárda viszont nem a "szokásos", itt a ninja hörcsögök (!) fogják püfölni a hasonlóan rémisztő patkányt, majmot, kutyát macskát, vagy épp papagájt... Történt ugyanis, hogy amikor a Ninja Hörcsögök visszatértek hosszú hajóútjukról szülőfalújukba, megdöbbenve tapasztalták, hogy a Vészjósló Patkány bandája tartja a falut rettegésben. Hirtelen felindulásukban jól el is verik a bandatagokat (legalábbis ez a terv...). A banda szám szerint 8 tagot számlál, ez nyolc nehézségi szintet jelent. A nehézségi szinteket kettesével tölti be a gép.
A küzdelem a szokott módon zajlik. Két oldalon láthatjuk a küzdő felek energiakijelzőjét. Az energia azonban a sérülések hatására nem csak csökkenhet, de némi pihenés hatására regenerálódik is. Ha tehát kevés energiánk van, sok ugrándozással elkerülhetjük a további pofonokat és feltöltődik az energiánk. Sajnos ez a lehetőség egyben hátrány is, hisz nehezebb szinteken gyorsabban regenerálódnak az ellenfeleink, akiket ráadásul egyre nehezebb eltalálni. Ha elfogy valamelyik fél energiája, kifekszik, és a képernyő tetején látható almájából meríthet erőt. E tehát egy eredménykijelző, akinek elfogy az almája (csak a csutka marad), az veszít. Ha nekünk fogy el az almánk, vége a játéknak.
Irányítás (ha főhősünk jobbra néz):

  • balra - jobbra: séta (LEFT / RIGHT),
  • fel: ugrás fel, (JUMP UP),
  • jobbra-fel: ugrás előre (JUMP FORWARD),
  • le - lehajolás (DOWN),
  • jobbra-le vagy tűz + fel: rúgás fejre (HIGH KICK),
  • tűz: öklözés (PUNCH)
  • tűz + balra: védés (BLOCK),
  • tűz + jobbra-fel: rúgás felugorva (FLYING KICK),
  • tűz + jobbra: rúgás hasra (MIDDLE KICK)
  • tűz+le: lábsöprés (LOW-KICK)

Ha ellenfelünk mögé kerülünk egy ugrással, automatikusan megfordulunk.
A menüben tetszőleges botkormányt választhatunk (KEMPSTON, SINCLAIR, PROTEK, CURSOR), vagy szabadon definiálhatjuk a billentyűzetet. Természetesen két játékos módot is választhatunk, de a második játékos csak billentyűzettel játszhat (vagy SINCLAIR illesztővel). Billentyűzetet választva sajnos minden rúgásformának külön billentyűt kell beállítani, ez nem túlzottan praktikus.
Bár a küzdelem humoros látványt nyújt, háttér nincsen és küzdelem is kusza vagdalkozásba torkollik. A küzdő felek energiája is túl gyorsan regenerálódik, amivel csak azt érték el a készítők, hogy a kusza vagdalkozás egy keményebb ellenféllel szemben igen sokáig húzódhat.