Number Painter

1983 - Sinclair Research Ltd.

logikai

Spectrum (48k)

 

Sinclair a Spectrum-ot elsősorban oktatógépnek szánta, ennek ékes bizonyítéka ez a korai, a Sinclair Research gondozásában kiadott játék. Illetve nem is csak játék, hiszen ötletes, játékos formában gyakoroltatja a négy alapművelet, a kisebb gyerekekkel. Feladatunk egyszerűnek tűnik (legalábbis a nagyobbak számára...). A képernyő felső sorában, a TARGET mezőben látható számot kell "kiraknunk" a platókon felvehető számokkal (műveletekkel). A TOTAL rubrika jelzi a kezünkben lévő értéket, amikor ez megegyezik a TARGET mezővel, teljesítettük a feladatot. Főhősünk megállni nem tud, de ha egy szám előtt elhaladva megnyomjuk a tűz gombot, az adott műveletet végrehajtja a gép a kezünkben lévő számon. Ezzel egyidőben a felvett művelet helyett másik ugyanolyan jelenik meg a játéktéren. Gátló tényező gyakorlatilag nincs, csak az idő: a képernyő jobb oldalán egy csörlő emel a magasba egy festékesvödröt. Ha ez eléri a csörlőt, a vödörből kiborul a festék és mi kezdhetjük elölről a feladatot. Nem csak az idő haladtával kúszik azonban feljebb a festékesvödör, minden elvégzett művelet is emel a vödrön!
A program kezdetén kiválaszthatjuk a kezdő nehézségi szintet, valamint minden harmadik megoldott feladat után a következő nehézségi szintre léphetünk. A játék 12 nehézségi szintet tartalmaz, tehát csak apránként nehezíti a program a feladatot: Az első három szinten csak összeadást és kivonást használhatunk a továbbiakban már szorzás / osztást is, emellett a nehezedő szinteken egyre nagyobb értéket kell kiraknunk. Ezenkívül egyre több lyuk van a platókon, melyeket ki kell kerülnünk, mert ha ezeken leesünk a kezünkben lévő szám visszaáll a kiinduló értékre, de a vödör nem! Az emeletek közötti le-fel közlekedésre értelemszerűen a létrák szolgálnak.
Amire még figyelnünk kell:

  • A kezünkben lévő érték bármelyik elvégzett művelet után nem lehet nullánál kisebb, vagy 999-nél nagyobb.
  • Osztásnál figyelnünk kell, arra, hogy az eredmény egész szám legyen!

A játék indításakor kiválaszthatjuk a főhőst négy lehetséges szereplő közül. Ez a játék tempóját határozza meg, hiszen mind főhősünk, mind a csörlő gyorsul. Értelemszerűen Mr, Speedy szedi legfürgébben a lábai.

Irányítás:
A menüben választhatunk billentyűzetet (A - fel, Z - le, O - balra, P - jobbra, B - SPACE - tűz), vagy SINCLAIR, KEMPSTON illesztőt.
Minden feladatot a tűz gomb vagy a SPACE megnyomásával indíthatunk.
A CAPS SHIFT + SPACE megnyomásával visszaléphetünk a nehézségi szint kiválasztásához.