Olympiad '86

1988 - Atlantis Software Ltd

sport

Spectrum (48k)

Az igen népszerű sportjátékok családjába tartozik. Ezen játékok sikere némileg meglepő, hiszen feladatunk általában a botkormány-rángatásban merül ki, de ezen program még a sportjátékok között is "egyszerűbb" darabnak számít. A játékot csak billentyűkkel játszhatjuk, de versenyszámonként egy két billentyűt kell csak nyomogatni. Öt különböző sportágban mérkőzhetünk meg.

WEIGHT LIFTING - Súlyemelés
Ahhoz, hogy gyakorlatunk sikeres legyen, mindössze meg kell nyomni a 'Q' billentyűt, amikor a POWER műszer mutatója a HI feliratra mutat (12 óra irányába áll). A mutató körbe-körbe pörög, nehezebb súlyoknál egyre gyorsabban. A QUALIFY mutatja, mekkora súlyt kell felemelnünk, hogy tovább jussunk.
CANOEING - Vadvízi evezés
Feladatunk egy megadott táv teljesítése egy sziklás folyón. (Érdekes folyó ez: nincsen partja!) Ha sziklának csapódunk, kiesünk. Az O-P billentyűkkel tudunk jobbra-balra kormányozni, sebességünket nem tudjuk befolyásolni. A játékképernyő alatt látható kijelzőn (DISTANCE) láthatjuk,mekkora távot kell még megtennünk.
200M SPRINT - 200 méteres síkfutás
Bármilyen meglepő is, teendőink a súlyemelésnél ismertetettekhez hasonló: a Q gombot kellő időben megnyomva gyorsítunk, rossz ütemben nyomjuk meg, lassulunk. Bal oldalon  a már ismert POWER feliratú műszert láthatjuk, a Q gombot akkor kell megnyomni, amikor a mutató a HI felirat felé néz (12 óra irányában). A SPEEDOMETER a sebességünket jelzi, a DISTANCE a célig hátralévő távot.
Célunk természetesen a kvalifikációs időn belül teljesíteni a távot. Időnket a célba érkezés után kijelzi a program.
SHOOTING - Agyaggalamb lövészet
A céltárgyak a kép két sarkából indulnak (véletlenszerűen, de általában felváltva a két oldalról, egyre laposabb szögben). A célkeresztet a Q, A, O, P billentyűkkel mozgathatjuk, lőni a SPACE megnyomásával tudunk. A képernyő alján láthatjuk a találatain számát (HITS), hány céltárgy van még hátra (SKEET), és lőszereink számát (BULLETS).
DISCUS - Diszkoszvetés
Először a hajítás erejét kell beállítani a Q billentyű megnyomásával. A pontos időzítést most is a POWER feliratú műszer jelzi. Ezután a hajítás szögét állíthatjuk be az A billentyűvel. A célzást az ANGLE feliratú kijelző segíti, azonban az optimális szöget nem akkor érhetjük el, ha a mutató felfelé áll, hanem ha lefelé (6 óra irányába)!

Ha valamelyik versenyszámban nem tudjuk teljesíteni a kvalifikációs szintet, elveszítjük egy életünket (a versenyszámok utáni ponttáblán életeink számát is láthatjuk), de folytathatjuk a versenyzést a következő sportágban. A küzdelem addig folyik, amíg el nem veszítjük mind a 3 életünket. A versenyszámok ismétlődnek, de egyre magasabb kvalifikációs szintekkel.