PacMania

1988 - Grandslam

Ügyességi

Spectrum (128k)

Enterprise

PAC-MAN programból rengeteg készült Spectrum-ra, de 1988-ban, amikor PAC-MAN láz már leágazóban volt, a Grandslam mégis úgy döntött, kiad egy ilyen játékot, igaz ez egy kicsit más mint a többi hasonló játék. Némileg meglepő lehet, mi újat lehet hozni ebben a játékstílusban? Az első, legszembeötlő változás, hogy a játéktér 3 dimenziós lett, mindemellett a játék grafikája elég jól sikerült. Ha már egyszer térben zajlik a játék, miért ne lehessen ugrani benne? Gondolták a készítők, így a tűzgomb megnyomásával át tudjuk ugrani a ránk támadó szörnyeket (a falakat sajnos nem tudjuk átugorni). A második változás, hogy a pálya hatalmas lett! Elég bosszantó, ha valahol kihagyunk egy "bogyót" és egy ekkora pályán keresgélnünk kell. A játék célja természetesen változatlan: főhősünknek fel kell fallnia a pályán található összes ehető "bogyót". Érdemes még meghegyezni, hogy a módosított 128K-s változat rendkívül jó zenével örvendeztet meg bennünket!
A menüben a szokásos dolgokat találjuk: irányítás kiválasztása (billentyűzet, Kempston, Sinclair Interface), pontszámtábla megtekintése, zene ki - bekapcsolása. A játék indulása előtt a le-fel billentyűvel kiválaszthatjuk az induló nehézségi szintet.
Ha elindulunk az első pályán konstatálhatjuk, hogy valóban hatalmasak a pályák (vígasztaljon az a tudat, hogy a nehezebb pályák egyre nagyobbak...) Szerencsére az iránybillentyűket nem kell folyamatosan nyomni, abba az irányba haladunk, amibe elindultunk, azonban ha valamiben megakadunk, megállunk. A minket kergető szörnyek valahonnan a pálya közepéről indulnak. Ellenük a szokásos védekezési móddal rendelkezünk: a pályákon találhatunk P betűvel jelzett tárgyakat, amiket felvéve rövid időre mi tudjuk megenni üldözőinket, ráadásul egy kicsit gyorsabbak leszünk, mint ők. (valószínűleg valami emésztést segítő gyógyhatású készítmény van benne...). Ha valamelyik üldözőnket elkaptuk (érdemes! Minden felfalt ellenségért 200 ponttal többet kapunk mint az előzőért.), "szelleme" megindul a kiindulási pontja felé. Ha eléri azt újjászület, így ne csodálkozzunk, ha a szer hatása még tart, mégis szembe jön velünk egy világos szörny, aki elkap minket! Itt érdemes megemlíteni, hogy a G jelű tárgy egy rövid ideig felgyorsít minket.
Időnként a pályán megjelenik valahol egy gyümölcs, aminek a képe a jobb oldalon a sötétkék keretben jelenik meg. Erre figyelmeztet a világoskék keretben megjelenő üzenet is. Ha ezt a gyümölcsöt megtaláljuk, felvéve jelentősen gyarapíthatjuk pontszámunkat. A gyümölcs, azonban csak meghatározott ideig van a pályán! A képernyő jobb oldalán a sárga figurák az életeinket jelölik, Ezen kívül a pontszámunkat, és a rekordot láthatjuk.

Örökélet: POKE 35141,0
Turbo PAC-MAN (gyorsabbak vagyunk): POKE 34526,0