Parabola

1987 - AFirebird Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Bruce, a robot meglepő feladatot kapott: egy kozmikus energiaháló-rendszeren kell végigvezetnünk, hogy elérjük a kijáratot. A rendszer 4x4-es, 6x6-os 8x8-as vagy 9x9-es méretű a nehézségi szinttől függően, (ezen mezők egyike a kijárat) áll. Minden mezőben energiakorongok (3 db) biztosítják a védelmi rendszert, és működtetik az őrdroidokat, melyek minden behatolót - így minket is - ellenségnek tekintenek. Az energiakorongok felvételével, és a kijárat (EXIT) elérésével semlegesítjük a mezőt. A már semlegesített mezőkön szabadon közlekedhetünk, így bármelyik még aktív, szomszédos mezőt elérhetjük, mígnem végül a kijárathoz jutunk.
Robotunkat meglepő konstrukciós megoldásokkal alkották meg: lábak vagy kerekek helyett egy rugó segítségével közlekedhet, természetesen csak ugrálva. Így már önmagában is körülményes a közlekedés, de a már említett őrdroidokon kívül néhány csapda és trükkös mező igazán nehézzé teszi küldetésünket:

  • A kör jelzésű mezők csapdák. Rájuk lépve a magasba katapultálnak minket, ami igen sajnálatos, mert robotunk érzékeny konstrukció, nem bírja a magasból való zuhanást (-1 élet).
  • A nyíl jelű mezőkön nem bírunk megállni (pontosabban egy helyben pattogni), mert ilyenkor a nyíl irányába továbbpattint minket. Folyamatosan haladva viszont át tudunk pattanni rajta.
  • Az EXIT feliratú mezőt kell elérni, miután összegyűjtöttük az energiakorongokat. Nincs minden pályán kijárat, ilyenkor a korongok összegyűjtése után teljesítettük a feladatot.

A képekről látható, hogy a pályák nem vízszintesek, így a közlekedés szempontjából nélkülözhetetlen képessége robotunknak, hogy a tűz nyomvatartásával fokozhatjuk ugróerőnket (BOUNCE) . Szerencsére a pálya széléről nem tudunk leesni.
Mint már említettem összesen 15, 35, 63 vagy 80 mezőt tudnak a leglelkesebb pontgyűjtők semlegesíteni, mielőtt távoznak a kijáraton, de ennyi pálya nincs a program tarsolyában, így egy pályával többször is találkozhatunk utunk során. Az energiaháló-rendszer véletlenszerűen 1-4 jutalommezőt is tartalmazhat. Ezek ugyanolyan pályák, mint a többi, de ha teljesítjük ezeket, 10000 pontot és jutalom életet kapunk. A kijáratot elérve befejeződik a játék, ilyenkor minden megmaradt életünkért cserébe 50000 pont jutalmat kapunk. A játék befejeztével feliratkozhatunk a pontszámtáblára.
Gyroscope rajongókat akár szórakoztathatja is a játék, a többiek viszont vélhetően hamar becsavarodnak tőle... Kár, hogy kevés a pálya, így azok ismétlődése miatt hamar unalmassá válhat az egyébként nagyon nehéz játék.

Irányítás:
A játékot a Q, S, P, L, SPACE billentyűkkel, vagy KEMPSTON illesztővel irányíthatjuk. A billentyűzet szabadon is definiálhatjuk.

Örökélet: POKE 38303,0