Penetrator

1982 - Melbourne House

Űrhajós, lövöldözős

Spectrum (48k)

Enterprise

A Penetrator egy nagyon régi és ismert játék. Grafikája szinte megmosolyogtató, ám amiért mégis beszélünk róla, annak oka, hogy a játékteret tetszésünk szerint átalakíthatjuk, új játékot alakíthatunk ki -kis fantáziával. Célunk a szokásos: űrhajónkkal minél mélyebben behatolni az ellenséges területre, a lehető legtöbb objektumot megsemmisíteni, a végcél pedig az ellenség bázisának központi reaktorának megsemmisítése. Az ellenséges rakéták távoltartására, az objektumok megsemmisítésére lézerágyút és bombákat használhatunk.
A betöltés végeztével az ENTER megnyomása után egy rövid tüzijátékot tekinthetünk meg, majd az ENTER újabb megnyomásával a menübe juthatunk:
  • 1-2: játék indítása egy vagy kettő játékossal (a két játékos felváltva játszik)
  • T - gyakorlás a kiválasztott nehézségi szinten (A 0 + ENTER megnyomásával léphetünk ki a gyakorlásból)
  • E - új játéktér kialakítása
  • L - elmentett játéktér betöltése
  • S - a menüben hallható -rendkívül kellemes- szirénázó hang ki-bekapcsolása

A játékot sajnos csak billentyűzetről játszhatjuk, a billentyűzetkiosztás a következő:

Q - fel A - le
O - bal P - jobbra
SPACE - bomba P - lézerágyú
9 - szünet (folytatás bármelyik billentyűvel) ENTER+0 - kilépés a játékból

Mint látható a P billentyű folyamatos nyomva tartásával tudunk gyorsítani, míg ha csak egy pillanatra nyomjuk le tüzelni tudunk. Sajnos ezt a szokatlan irányítást elég nehéz megszokni, de nincs mit tenni, ez van... A játékmenet -az elfuserált irányítást leszámítva- az ilyen játékoknál szokásos. Folyamatosan haladunk előre, gyorsítással - lassítással elkerülhetjük a ránk kilőtt rakétákat, közben lövünk mint atom. (Arra azért érdemes figyelni, hogy egyszerre csak két bomba lehet a levegőben). Aki játszott az R-TYPE-al, annak a program "újgyakorlat".

Végül tekintsük át milyen lehetőségei vannak azoknak, akik új pályák tervezésével kívánják kiélni kreatív hajlamaikat! Az E megnyomása után megjelenik a tervező-képernyő, a képernyő közepén egy kurzorral. A kurzor pozíciójában tudunk valamilyen tevékenységet elvégezni:

  • O, P - a korzor mozgatása balra-jobbra (nyomogatni kell!)
  • Q, A - A kurzor mozgatása -fel-le (nyomogatni kell!)
  • B - alsó fal rajzolása a kurzor magasságáig, a kurzor egy pozíciót előre lép.
  • T - felső fal rajzolása a kurzor magasságáig, a kurzor egy pozíciót előre lép.
  • S - pálya kimentése
  • L - pálya betöltése
  • V - mentés ellenőrzése
  • N - a kurzor pozíciójában törli a rakétát, radarállomást
  • M - a kurzor pozíciójába rakétát rajzol (az alsó talaj magasságában)
  • R - a kurzor pozíciójába radarállomást rajzol (az alsó talaj magasságában)
  • C - Információs ablak megtekintése (nyomva kell tartani)
  • CAPS SHIFT - A nyomva tartott funkció gyors ismétlése (kurzormozgatásnál ajánlott).
  • ENTER + 0 - kilépés szerkesztő módból

Sajnos, ha valaki pl. a 3 szintet akarja átrajzolni, a kurzorral el kell lépnie a kurzorral addig, nem lehet egy szint elejére ugrani. Több játékot is készíthetünk, mindegyiket más néven lehet elmenteni. Jó munkát, jó szórakozást!

Örökélet: POKE 40778,0

Térkép