Pogo

1983 - Ocean Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Elsősorban Pac Man rajongóknak nyújthat jó szórakozást a Pogo, de bárkinek ajánlott, aki szereti az egyszerű, izgalmas ügyességi játékokat, és öt perc ökörlödéshez támadt kedve. Feladatunk mindössze annyiból áll, hogy egy piramis 28 mezőjét a kívánt színre fessük. Ténykedésünkben természetesen különböző - személyünkhöz hasonló, furcsa - élőlények fognak akadályozni. Adva van tehát eljövendő hőstetteink színhelye: a piramis nem változik, minden nehézségi szinten ugyanúgy néz ki (csak a szín változik), a készítőknek mégis sikerült a játékot néhány furfangos ötlettel változatossá tenni. Az első szinten felülről-lefelé pattogó labdák még túl sok fejtörést nem okoznak, de a későbbi szinteken érkező lények egyre több bosszúságot fognak okozni. Minden lény mozgásában bizonyos logika figyelhető meg: a piramis meghatározott pontjain jelennek meg, és meghatározható útvonalat járnak be (persze mozgásuk többé-kevésbé véletlenszerű). (A meghatározható útvonal legszembeötlőbb esete, az, amikor a lény követ minket...)
Főhősünk egyik mezőről a másikra ugrál, de vízszintesen szomszédos mezőre nem tudunk ugrani, csak jobbra-fel, jobbra-le, balra-fel, balra-le. Vigyázzunk, nehogy véletlenül leugorjunk a piramis széléről a semmibe, mert az egy életünk elvesztését vonja maga után, akárcsak ha elkap egy ellenség! Némi segítséget is kapunk a programkészítőktől: a labirintus két oldalán "mentőöveket" láthatunk (minden pályán máshol vannak, a képen a lila-zöld mezők). Ha bekerítettek üldözőink, ezekre ráugorva a labirintus csúcsába repítenek minket.
A labirintustól balra, a pontszámunk (SCORE) és a nehézségi szint (LEVEL) alatt látható mező jelzi, milyen színre kell festenünk a piramis mezőit. Ennek az 5. szinttől van jelentősége, ugyanis innentől nem elegendő egyszer ráugorni egy mezőre, hogy a kívánt színkompozíciót elérjük!
Ha "kifestettük" az egész piramist, a nehézségi szinttől függő jutalom-pontszámot, (1-4 szint: 2000 pont, 5-8 szint: 4000 pont, 9-12 szint: 6000 pont, 13-16 szint: 8000 pont.), valamint a megmaradt "mentőövekért" is jutalmat kapunk. 16 nehézségi szinten keresztül tart a buli, de nem valószínű, hogy örökélet nélkül ilyen sokáig tartana a játék...

Az irányítás történhet billentyűzettel (az igen szerencsétlen 1, 0, CAPS SHIFT, SPACE / BREAK kiosztással), vagy Kempston, Protek, Interface II. botkormánnyal. A menüben demót is kérhetünk.

Örökélet: POKE 44259,182