Puffy's Saga

1988 - Ubi Soft

ügyességi

Forrás:
Spectrum Világ 25. rész

Spectrum (128k)

Enterprise

Ha valaki egy pillantást vet erre a játékra, legyint. és azt mondta: már megint egy PAC-MAN klón. Ha azonban egy második, tüzetesebb pillantásra is méltatja, akkor is ezt mondja, de lényegesen nagyobb lelkesedéssel. A program 128K Spectrum gépre készült, a teljes memóriát teletölti, viszont amit cserébe nyújt... Ugyanis a programból mintegy 70 Kbyte kizárólag digitalizált effektekkel van megtöltve, hogy a zenéről már ne is beszéljünk.

Betöltődés után kapunk egy kis instrukciót a játékról, az irányításról, az ellenfelekről és nem utolsó sorban a program készítőiről. Valamennyi instrukciós oldal alatt érvényesek a vezérlést kiválasztó gombok, nevezetesen:

  1. Billentyűzet. Ekkor a 'Z', 'X', 'J', 'N', 'K' billentyűkkel (Enterprise-on 'O','A','O','P','SPACE') billentyűkkel irányíthatjuk a játékot.
  2. Kempston (Enterprise-on Internal) botkormány. A szokásos.
  3. Sinclair (Enterprise-on External 1) botkotmány
  4. Játék PUFFY-val.
  5. Játak PUFYN-nal. Itt a főszereplő személyét kell kijelölnünk. Lényeges eltérést nem okoz.

A játék a SPACE megnyomásával indul. Miután beállítottuk a megfelelő opciót, kezdődhet a játék. Ennek örömére mindjárt kapunk néhány jó szót útravalóul. A játék közben az 'M' billentyű segítségével kérhetünk térképet az aktuális pályáról (ami nem azt jelenti, hogy kapunk is!), az 'F' billentyűvel pedig PUFFY-t (vagy PUFFYN-t) kinevezhetjük tűzokádó sárkánnyá. (Amennyiben van nálunk megfelelő pasztilla.)
A játék célja (ki hinné?) a játéktéren szétszóródott pontok összeszedése. Ebben a nemes, embert (PUFFY-t) próbáló cselekedetben mindenféle gyanús alakok próbálnak akadályozni. Ellenük hősünk lövéssel védekezhet, ami viszont csak a kifordított bundakesztyű-alakú valamik ellen hatásos. Minden találkozás az ellenfelekkel egy hatalmas csatakiáltást és energiavesztést eredményez. Energiát kétféle módon szerezhetünk. Egyfelől vannak sajthoz hasonló tárgyak a pályán, másfelől hasonló eljárással elhelyezett sonkák. Ez utóbbiakat vidám "NYAMMM!!" vagy "HIHIHI!!" kiáltás kíséretében kebelezzük be, 100 energiapont reményében Bizonyos ajtókon csak kulcsok segítségével tudunk átjutni. Nincs sok időnk gondolkozni, mert energiánk az idővel folyamatosan fogy.
A program jónéhány pályát tartalmaz, de ezek egy idő után ismétlődnek. Befejezésként megállapíthatjuk, hogy alighanem a műfaj csúcsát jelentő programmal gazdagodtunk, a program hangeffektjei egyedülállóak.