1986 - US Gold Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

A Revolution több hazai Spectrum és Enterprise tulajdonosnak - eredeti ismertető hiányában - igen rejtélyes programnak számított: senki sem tudta, mi is a feladat. Illetve aki rájött, az nem hitte el, hogy csak "ennyi az egész". A szerző - Costa Panayi - azonban sosem fordított túl sok figyelmet, hogy játékai köré valamiféle történetet is fűzzön. Valószínűleg a program örök rejtélye marad, miért pont Revolution a címe...
A játék egy furcsa, 8 szintes űrállomáson zajlik. A szintek platformokból épülnek fel, melyek 5x5 területen helyezkednek el. A platformok között véletlenszerűen üres mezők is lehetnek. Feladatunk, hogy minden szint négy-négy platformján megoldjunk egy-egy "rejtvényt". A "rejtvény" a platformon található két szürke kocka körül bonyolódik: Megérintve az egyiket, az instabillá (fehér színűre) válik rövid időre. Ha ezen az időn belül sikerül a másik kockát is megérinteni, mindkét kocka elpárolog és a "rejtvényt" megoldottuk. A kockák instabil időszaka a különböző rejtvényekben különböző ideig tart. Ténykedésünket persze különböző gátló tényezők nehezítik. Vannak egyszerű, pöttyös ragacsok, ezek megakadályozzák a rajtuk való pattogást. Az erősebben pöttyözöttek elhajítanak jó messzire. A nyilak ellöknek a mutatott irányba. A pályákon repkedő kis robotok ellöknek. A bogáncsszerű golyóhoz érve elveszítjük egy életünket (akár mozog, akár nem). Meg persze van a temérdek lebegő kisebb-nagyobb platform, amik valahogy mindig rossz helyen vannak.
Mi egy pattogó labdát irányítunk (nem valamiféle űrszondát, ahogy joggal feltéelezhetnénk). Repülés közben a labda mozgásirányát nem lehet megváltoztatni. Az csak a földdel vagy más tárggyal való érintkezéskor változhat (ahogy azt a logika diktálja). A pattogás energiáját (azaz, hogy mekkorát pattanjon a labda) négy fokozatban állíthatjuk. A legkisebb, 0 energiafokozaton a labda nem pattog, hanem gurul. Ha valamelyik platform székéről a végtelen űrbe pottyanunk, elvész egy életünk! Vigyázzunk, két platform között is van egy kis rés, gurulva nem tudunk átjutni egyikről a másikra!
Labdánkat egy lift emeli a start-képernyőre. Miután megoldottuk a szint mind a négy rejtvényét, ugyanide kell visszatérnünk, és újra ráállnunk a liftre, ami felemel minket a következő szintre. Minden alkalommal, amikor a lift felemeli a következő labdánkat (pl. életvesztés után), megtekinthetünk egy térképet is az adott szintről, melyen a platformok elhelyezkedését láthatjuk, valamint piros korongok jelzik a megoldandó rejtvényeket. Azt a platformot, melyen éppen tartózkodunk, bekeretezi a program. Ugyanezt a térképet játék közben bármikor előhívhatjuk az 'M' billentyűvel (kilépés a térképből: ENTER).

A játéktér alatti "műszerfalon", bal oldalon a piros sáv jelzi a beállított "pattogási energiát" (ezt a tűz-gombbal tudjuk állítani). A labda azonban csak több pattanás után éri el a beállított energiaszintet. Hogy a labda mekkorát fog ténylegesen pattanni, a piros sáv fölötti apróbb fehér sáv jelzi. Középen a teljes feladatra rendelkezésre álló időnk látható, jobb oldalon pedig a pontszámunk.

Minden játék indításánál a program variálja a szintek felépítését. Ami fix, hogy 8 szint van, szintenként négy "rejtvénnyel". Így a 40 különböző rejtvényt minden játékban más-más sorrendben kerül sorra. Ezek között van egészen könnyű, és van olyan, ami gyakorlatilag lehetetlen kihívás elé állítja az eltökélt játékost... És bár a korabeli szaksajtó dicsérte a programot, mindezek ellenére - vagy mindezek mellett - a program nem lett üzletileg sikeres.

Irányítás:
Billentyűzet (Q, A - előre, hátra, K, L - balra, jobbra, Z-N, SPACE - tűz)
     M - térkép (folytatás: ENTER),
     P - játék szüneteltetése (folytatás: ENTER),
     A+G - játék megszakítása.
INTERFACE II., KEMPSTON, PROTEK botkormány illesztő.

Örökélet: POKE 35652,182
Végtelen idő: POKE 47111,0