Rex

1988 - Martech Games Ltd.

Akció

Spectrum (128k)

Enterprise

 

Történt egyszer, hogy a Zenith bolygón lázadás tört ki. A lázadóknak sikerült is átvenniük a hatalmat. Rex-nek, a marcona kinézetű zsoldoskatonának jutott a "megtiszteltető" feladat, hogy rendet teremtsen. Ehhez mindössze fel kell jutnia Zenith-toronyba, és eliminálnia kell a lázadás vezetőjét, aki rendkívül gonosz és igen "formatervezett"... Rex a legerősebb fegyverzettel indul a küldetésre. Ellenfelei ellen lézerfegyvert és bombákat tud bevetni, életben maradási esélyeit pedig egy "személyi védőpajzs" növeli meg nagymértékben.
Rex a torony alatt húzódó barlangrendszerben található egyik teleport-kapujába érkezik meg. Ezen teleport-kapukból többel is fogunk találkozni utunk során, a játékban igen fontos feladatuk van: ha elesünk, a legutolsó teleport-kapuhoz kerülünk, amin áthaladtunk! Ezért ha ilyet látunk, semmiképpen ne hagyjuk ki.
Ellenfeleink ellen lézerfegyverünk tekintélyes tűzerőt képvisel, és nem kell aggódnunk amiatt sem, hogy fegyverünk "kiürülne". Fegyverünk tűzerejét fejleszthetjük, az itt-ott található sárga oszlopoknál. (Egy ilyennel rögtön a második képernyőn is találkozhatunk. A képernyő bal felső sarkában látható ikonok a fegyver szintjét jelzik, amely 5 fokozatban növelhető (dupla tűzerő, több irányba tudunk lőni). Nem elég azonban a fegyvert felfejleszteni, az extra- tűzerőhöz több energia is kell. A megsemmisített ellenfeleink energia-gömböket hagynak magunk után, amiket felvéve energiát tudunk gyűjteni. Az energia-gömbök csak rövid ideig maradnak meg, tehát felvételükkel sietni kell! Az energiánkat a fegyverjelző ikon színéből állíthatjuk meg. A színek sorrendben:

rózsaszín, zöld, világoskék, sárga, fehér.

Ha tehát a fegyver-szintet jelző ikon fehér színű, akkor a következő energiagyűjtő akciónk hatására a következő fejlettségű fegyver aktivizálódik (persze, ha van). Sajnálatos módon ha elveszítjük egy életünket, energiát is veszítünk, tehát lehet, hogy nem tudjuk a korábban megszerzett legerősebb fegyverünket használni.
Ha drasztikusabb eszközökhöz kell folyamodni, bombát tudunk bevetni. Ez igen hatásos fegyver, rajtunk kívül mindent és mindenkit megsemmisít a képernyőn. Jól gondoljuk meg mikor használjuk, mindössze három darabot tudunk magunkkal vinni, és csak elvétve tudjuk pótolni! (A jobb felső sarokban látható villám alakú jelek bombáinkat jelölik. A játékképernyőn ugyanilyen alakú tárgyak jelölik a bombát, amit megsemmisített ellenfeleink hagynak időnként maguk után.)
A bombákon kívül időnként kérdőjel alakú tárggyal is találkozhatunk, amit felvéve véletlenszerűen kiválasztott extrát kapunk.
Ha már semmilyen fegyver nem segít, utolsó lehetőségként bekapcsolhatjuk a pajzsunkat, amely bármilyen támadástól megvéd. Sajnálatos módon a pajzs igen sok energiát fogyaszt, így csak rövid ideig tarthatjuk bekapcsolva. Pajzsunk energiáját szerencsére feltölthetjük az itt-ott található töltő-platformra állva. (A jobbra látható képen ilyen esemény zajlik. Megemlítendő még, hogy a képen látható "vonatot" kilőve rengeteg energiát gyűjthetünk!)
A játékot nehezíti, hogy egy képernyőn csak korlátozott ideig tartózkodhatunk. Ha lejár az időnk, elveszítjük egy életünket! Ez eddig elmondottak ismeretében tekintsük át a képernyő tetején látható kijelzőket:

  • Bal oldalon a fegyver-szintet jelző ikonok láthatóak.
  • Középen felül három szám balról-jobbra a következőket jelzi: pontszámunk, pajzsunk energiája, életeink száma.
  • A három szám alatti sáv a képernyőn eltölthető időnket jelzi.
  • Jobb oldalon a bombáink-számát láthatjuk.

Az irányítás történhet Kempston, Cursor, Sinclair botkormánnyal, vagy definiálhatjuk a billentyűzetet. A vezérlés a következőképpen történik:

Fel - ugrás Tűz - tűz (lézerfegyver)
Le - pajzs be-, kikapcsolása SPACE - bomba
Balra - balra H - szünet
Jobbra - jobbra    

Ha a 'H' billentyűvel szüneteltetjük a játékot, a tűz megnyomásával tudjuk folytatni. Fontos, hogy ugrás közben, a levegőben is tudjuk magunkat irányítani.
Az Enterprise változat Beépített, vagy EXT 1 botkormánnyal játszható (bármilyen irányítást is választunk). A bomba aktiválása az ENTER megnyomásával történik.

A program három részből áll: egy demóból, és két - külön betölthető- részből. Az első rész -mint már említettem- a torony alatt, egy barlangrendszerben játszódik. Az ellenfeleken kívül itt további fejfájásra adhat okot, hogy időnként szemmel láthatóan nem tudunk merre továbbhaladni. Ne essünk pánikba, inkább lőjünk bele az utunkat álló falba: a barlang fala itt-ott fegyverünkkel lebontható, utat biztosítva a továbbhaladáshoz. (Ez néha elég sok időt igénybe vesz, sietnünk kell!) Az alagsorba bejutáshoz is egy jókora faldarabot kell elbontatnunk, amihez jelentős "segítséget" is kapunk: belülről egy nagydarab ellenség szórja ránk a lézersugarakat. Méreteivel egyenes arányban áll rondasága, és szívóssága... (Aki nem hiszi, tekintsen a bal oldali képre.)
Már az alagsorban meg kell ismerkednünk a liftekkel. (Mivel a torony tetejébe kell eljutnunk, sokat kell felfele kapaszkodnunk.) A lift aljára állva, automatikusan visz felfelé, bármikor leugorhatunk róla. A torony alagsorából feljutva véget ér az első rész, és megtudhatjuk a második rész kódját:

8985809184889508

Ha a játékot a 8880888793999409 kóddal indítjuk, 9 élettel, és 116200 ponttal indulunk.
A második rész már a toronyban játszódik, itt már nehezebb dolgunk lesz, és többmindenre kell odafigyelnünk. A legfontosabb, hogy a rózsaszín csápokhoz nem szabad hozzáérnünk! A zöld sárga függőleges oszlopokon viszont tudunk felfelé ugrálni. A lifteknek itt sokkal nagyobb szerepe van mint az első részben, mivel majdnem végig csak felfelé kell haladnunk.. Sajnos a teleport-kapukkal is sokkal ritkábban fogunk találkozni (itt egyébként másképp néznek ki mint az első szinten).
A torony tetején találkozunk a nem különösebben jóképű "fő-fő gonosszal", akit pár jól irányzott lövéssel atomjaira robbanthatunk.

A játék nagyon jó színvonalú, a grafika jó, a 128K-s hangok kiemelkedőek! EXOLON rajongók mindenképpen próbálják ki!

Első rész:
Örökélet: POKE 40057,0
Végtelen bomba: POKE 38745,0
Végtelen pajzs-energia: POKE 39396,0
Maximális fegyver-szint: POKE 38157,0

Második rész
Örökélet: POKE 40303,0
Végtelen bomba: POKE 38721,0
Végtelen pajzs-energia: POKE 39170,0
Maximális fegyver-szint: POKE 38157,0

Térkép: 1 szint, 2. szint