Rock'n Roller

1988 - Topo Soft

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

 

Főhősünk ezúttal egy tehetséges sofőr, aki arról álmodik, hogy egy napon autóversenyző lesz belőle. Sajnos ezidáig senki sem fedezte fel tehetségét, így tesztsofőrként dolgozik egy versenyautókat gyártó cégnél. Kitartó és ügyes munkával azonban talán megnyílik előtte a lehetőség, hogy egy napon - talán nem is olyan soká - a rajtvonalhoz guruljon... Ehhez "mindössze" annyit kell tennie, hogy a cég versenyautóit kipróbálja 30 különböző tesztpályán. Ezek a tesztpályák azonban meglehetősen zűrösek: ugratókkal, akadályokkal, közlekedési lámpákkal, mögöttünk leomló hidakkal vannak teletűzdelve. Emellett a konkurens kollégáink is tesznek róla, hogy apróra törtjük autónkat, melynek egyenes következménye, hogy főnökeink csalódottak lesznek teljesítményünket illetően.
A teszt sikeres befejezéséhez annyit kell tennünk, hogy a versenyautó minden darabkáját összegyűjtsük a tesztpályán, melyeket kérdőjel formájában jelennek meg a játékképernyőn. Az összegyűjtött darabkákból a bal alsó sarokban látható ablakban rajzolódik ki a versenyautó. Az egyes versenyautók 6-9 darabkából állnak.
A tesztpályán fellelhető akadályok:

  • Fekete olajfolt: autón megcsúszik rajta.
  • Földes útszakasz: csak minimális sebességgel tudunk rajta áthajtani.
  • Kátyúk: autónkat megdobja és fogyasztja az üzemanyagunkat.
  • Akna: ha hozzáérünk, felrobban (-1 élet).
  • Ugratók: rájuk hajtva átrepülhetünk a mögöttük lévő akadályon. A kérdőjeleket viszont ugratva is fel tudjuk venni.
  • Közlekedési lámpák: meglepő módon a gyalogátkelőhelyeken hatalmas kamionok robognak keresztbe! Így a lámpa STOP jelzését célszerű figyelembe vennünk.
  • Hidak: ezek meglehetősen rozoga, fából készült hidak, hajlamosak mögöttünk leomlani.
  • Útszűkület: autónk át sem fér rajta, csak ha az előtte található ugratón két kerékre billentjük járgányunkat.
  • Emellett némi segítséget is kapunk: az olajoskannák felvételével pótolhatjuk fogyatkozó üzemanyagunkat.

Üzemanyagunk (FUEL) tehát fogy, de ha az útpadkának ütközünk, mert nem vettünk be egy kanyart, vagy kátyúba hajtunk, azt is üzemanyagunk bánja. Üzemanyag nélkül a mi autónk sem megy, ha üres a tank, elvész egy életünk.
A terepakadályoknál lényegesen több problémát fognak okozni kollégáink, akik mindent megtesznek sikerünk megakadályozása érdekében. Általában a legrosszabb helyeken száguldoznak autóikkal és eszük ágában sincs kikerülni minket. Az ütközésnek mindig mi látjuk kárát (azonnal elvész egy életünk). Azt pedig már a szakmai féltékenység túlreagálásának kell tekintenünk, amikor helikopterről szórnak rakétákat ránk. (A bombákat kerülgetve rövidesen lerázhatjuk a helikoptert). Megjegyzendő, egyes autók is lőnek ki ránk rakétát!
Autónk nem a legújabb környezetvédelmi előírásoknak megfelelő motorral van felszerelve. Ennek az a hasznos folyománya, hogy egy gázfröccs (tűz gomb) eredményeként gomolygó füstfelhőt eregethetünk. A sarkunkban lévő autókat így lerázhatjuk: a füstfelhő hatására rövid időre egyhelyben vadul pörögni kezdenek, ez idő alatt akár át is hajthatunk rajtuk! Sajnos azonban ez a manőver is fogyasztja az üzemanyagunkat.

Irányítás:
Autónk nem tud megállni, sebességünk állandó (kivéve, amikor a földes szakaszokon hajtunk át). Az iránybillentyűkkel tudunk az úton manőverezni (az útról nem tudunk letérni), vagy akár vissza is fordulhatunk. Elágazáshoz érve, viszont a megfelelő iránybillentyűt nyomva az adott irányba kanyarodhatunk. Ha túl későn, már az elágazásban nyomjuk az iránybillentyűt, nem fogunk kanyarodni, hanem a szemközti útpadkának rohanunk (ez az egyetlen eset, amikor autónk megáll).
A menüben SINCLAIR, KEMPSTON illesztőt választhatunk, vagy billentyűzetet (O, P, Q, A, SPACE és H - játék szüneteltetése), melyet szabadon definiálhatunk is.

A játék egy 1980-as coin-op játék, a Rally-x alapján készült. Némi túlzással azt is mondhatnánk, hogy a Spectrum változat még szebb is lenne, mint az eredeti, ha nem lenne a játéktér monokróm. Sajnos azonban az eredeti változatban meglévő kistérkép hiányzik (az összegyűjtendő alkatrészek látszódtak rajta), így ki kell ismernünk a pályákat (melyek önmagukba zártak). Kiábrándító viszont, hogy a játéknak a 30. szint után sincs vége, kezdődik elölről a "móka". A kezelhetőség sem sikerült túl jól, így a remek ötlet ellenére is csak középeszű játék lett belőle.

Örökélet: POKE 42859,0
Sérthetetlenség: POKE 26936,201

Térkép