Rogue Trooper

1986 - Piranha

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

A galaxis szélén lévő Nu Earth névre hallgató bolygón három éve még háború dúlt. Mi, - a különlegesen kiképzett Sun légió, genetikailag konstruált katonája - is részt vettünk a Norts-ok ellen vívott harcokban. Egységünkkel azonban nem az ellenség végzett, hanem egy áruló, aki a Quartz zónában csapdába csalta gyanútlan osztagunkat, és lemészárolták a Genetic lövészek ezredét, köztük a mi egységünket is. A vegyi hadviselés tönkretette a bolygó légkörét, elpusztította a bolygó élővilágát. Genetikailag konstruált szervezetünket felkészítették egy esetleges vegyi fegyverekre, így túléltük ezt a pusztulást is. A föld alatti bunkerekben - kevés társunkkal együtt tengődve - három éve egyetlen cél éltet: a bosszú. Most, hogy a légkör méreganyag-koncentrációja némileg lecsökkent, lehetőségünk nyílik rá, hogy elhagyjuk a föld alatti bunkereket, és a három évvel ezelőtti mészárlás helyszínéről készült, a Millicom biztonsági műhold kamerái által rögzített felvételeket megszerezve leleplezzük az árulót. A műholdat később megsemmisítette az ellenség, és roncsai a felszínre zuhantak. A kazetták biztonsági rekeszekben vannak, így minden bizonnyal túlvészelték a zuhanást és a pusztítást. Feladatunk, hogy megkeressük a 8 videokazettát, és eljuttassuk a közelben leszállt automata felderítő űrhajóhoz. Hamar kiderült azonban, hogy tervünk nem maradt titokban az egykori áruló előtt. A lebukástól való félelmében a térségbe küldte embereit, hogy végezzenek velünk.
A bolygó felszíne több zónára van osztva, melyek különböző színben "pompáznak" (Már amennyiben a játéktéren látható két színt "pompának" lehet nevezni...):

  • A fehér terület a korábbi lakott zóna (most csak romokat találunk), az életkörülmények még itt a legkedvezőbbek.
  • a sárga szín a sivatagé,
  • zöld színűek az erdők, illetve az a pár száraz rönk, ami maradt belőlük,
  • a kék szín jelzi a síkságokat.

A területek ezen felosztása elsősorban a tájékozódást könnyíti meg, sok jelentősége nincs.
Felszerelésünknek köszönhetően elég jól bírjuk az ellenséges katonák találatait, az aknákat viszont kerüljük el, mert igen jó hatásfokkal csökkentik energiánkat. Az automata bunkerek általában egy átjárót fedeznek, de több lövéssel megsemmisíthetjük ezeket is. Fegyverünk lőszerjavadalmazása (AMMO) véges, de az AMMO feliratú lőszeres ládák felvételével pótolhatjuk. A harcban elszenvedett sérülések energiánkat (STRENGTH) csökkentik, de ha a lakot területek romjain kívül (fehér zóna) tartózkodunk, annyira rosszak az életfeltételek, hogy lassan csökken az energiánk az itt-tartózkodás alatt is. Energiánkat az elsősegély csomagok felvételével pótolhatjuk. A területen fellelhető tárgyak között még a videokazetták rekeszei felvehetők, a második (sivatagi) képen, a játéktér legalján egy ilyen kazettát láthatunk. Az eddig megszerzett kazettákat a TAPES feliratú számláló jegyzi. A tárgyak elhelyezkedését a gép véletlenszerűen variálja, így minden játékban máshol lesznek pl. a kazetták is, át kell kutatnunk az egész játékteret!
Küldetésünket egy navigációs számítógép segíti, ami a bal felső sarokban egy minitérképet sugároz a közelebbi körzetünkről. Ezen a térképen láthatjuk a zónák színkódjait, mely területen tartózkodik ellenség, bunker, és a felderítő úrhajó pozícióját. (A játéktér egyébként önmagában zárt, tehát pl. ha folyamatosan felfelé haladunk, előbb-utóbb ugyanoda jutunk vissza.) Felszerelésünk részét képezi az a három chip is, amit belénkültettek. Ezek folyamatosan osztják az észt a jobb felső sarokban látható kijelzőn. Az elsősegélycsomagokat a BAGMAN névre hallgató chip kezeli, csak akkor tölti fel az energiánkat, ha alacsony szintre süllyedt.

Irányítás:
A menüben billentyűzetet, vagy KEMPSTON, PROTEK, SINCLAIR interface-t választhatunk. A billentyűzetet szabadon definiálhatjuk.
A '3' és a '4' együttes megnyomásával megszakíthatjuk a játékot.

A kivitelezéstől szólva inkább azt mondhatjuk, hogy "érdekes", mintsem "jó". Meglepő módon a játék nagyon könnyű, a játéktér nem túl nagy, az elsősegélycsomagok bőségesen elegendőek. Inkább türelemre van szükség a mászkáláshoz, mintsem bravúros ügyességre! (Ez persze nem feltétlenül hátrány!). A gond csak az, hogy ha egyszer teljesítettük a feladatot (ez kb. negyed óra), semmi nem motivál az újabb játékra, hiába variálja a program a tárgyak elhelyezkedését, a dolog unalmassá válik.

Végtelen energia: POKE 30882,42
Végtelen lőszer: POKE 35091,0

Térkép