Smiler
in the Arrowe Land

2010 - Digital Prawn

logikai

Spectrum (48k)

A játék főhőse egy sárga vigyorgó figura, akinek mindössze annyi a feladata, hogy hazajusson. A hazafelé vezető út azonban sok fejtörést fog okozni abban a furcsa világban, ahol főhősünk él. Főhősünk a zöld házikóba lakik, a piros házakba nem tud bemenni (ezek az utunkat állják). Most jön a furfang: a kék, nyíllal jelzett mezőkre pedig csak abból az irányból tudunk rálépni, amerre a mezőn lévő nyíl éppen mutat. Azonban, akárhányszor rálépünk egy ilyen mezőre, valamennyi, kék mezőn a nyíl elfordul az óramutató járásával megegyező irányban 90 fokkal. A kék mezőről viszont minden olyan irányba leléphetünk, ahol vagy üres mező van, vagy egy másik kék mező, a megfelelő irányba mutató nyíllal. A nehézség persze abból áll, hogy könnyedén befalazhatjuk magunkat.
A program 12 képernyőt (feladványt) tartalmaz, minden képernyőn (mindössze) 6x6 mezőből áll a játéktér, de így is épp elég fejtörést fognak okozni... A megoldásban az idő nem szorít, a program nem méri az időnket.
Meglehetősen érdekes logikája van a játéknak, egy próbát mindenképpen megér a játék, annak ellenére, hogy a játék kivitelezése szerénynek mondható. A program egyébként C-ben íródott, és a forráskódot is kapunk hozzá.

Irányítás:
'O' - balra, 'P' - jobbra, 'Q' - fel, 'A' - le.
'R' - nehézségi szint újraindítása.