Spooky Castle

1991 - Atlantis Software Ltd

Akció, msázkálós

Spectrum (48k)

A gyönyörű Clare hercegnőt gonosz kísértetek rabolták el, és bebörtönözték a Kísérteties Kastélyban (hol máshol?). Apja, Michael király annak ígéri leánya kezét, akinek sikerük kiszabadítani a fogságból. A játék főhőse, Félkegyelmű Gary (ki okkal kapta a nevét...), kapva kap az alkalmon, és mit sem törődve a veszéllyel a hercegnő megmentésére indul. Gondolhatnánk, hogy a viszonylag jól kinéző játék elsősorban gyerekeknek készült, azonban ez a program elindítása után tévedésnek tűnik. Vagy, ha komolyan gondolta a kiadó, felvetődik a kérdés: miért szívatják a gyerekeket ilyen játékokkal, még ha csak 2.99 Font volt az ára?
A feladatunk "mindössze" annyi, hogy egy 17 teremből álló, kastélyban, egyenes útvonalon eljussunk a hercegnőig. Az egyes termek közötti ajtók azonban mind zárva vannak, kinyitásukhoz (egyszer használatos) kulcs kell. Mazochisták a kulcs birtokában vissza is mehetnek az előző terembe, a korábban felvett kulcs újra megjelenik. (A legtöbb teremben két emeleten két ajtó visz tovább, valamelyik emelet a következő szobában esetleg zsákutca. Ekkor nincs más lehetőségünk, mint visszamenni. )
Összesen kétféle ellenség nehezíti életünket, de ők nagyon:

  • Denevérek: a képernyő tetejéről, véletlenszerű helyen csapnak le (egyszerre két denevér). Mihelyst elérik ereszkedés közben főhősünk magasságát, vízszintesen felé indulnak. Ha a denevérek elérik főhősünket, energiáját fogyasztják. (A képernyő jobb alsó sarkában lévő sáv jelzi energiánkat). A denevérek csak egyszer változtatnak irányt, ugrással, le-fel mászással kikerülhetők.
  • Szellem: szintén rendszeres időközönként (értsd: bosszantóan sűrűn) támad a képernyő jobb oldalától, vízszintesen haladva. Mindig a főhősünkkel azonos magasságból indul, és nem változtat irányt. Le-fel mászással szintén kikerülhetők, vagy át is tudjuk ugorni. Kísértettel érintkezve, rögtön elvész egy életünk, és az esetlegesen már felvett kulcs is visszakerül a helyére!

Még egy akadály nehezíti a dolgunkat: a földön "heverő" lángnyelvek. Ezek nem animáltak, és ugyanúgy néznek ki, mint a lámpások lángnyelvei, mégis azonnal elvész egy életünk, ha megégetjük velük magunkat... A kulcsokon kívül még kétféle tárgy található a kastély termeiben: a kereszt jutalom életet ad, az üvegcsében elveszett energiánkat pótló főzet van. Életvesztés estén ezek is újra megjelennek, tehát olyan szobában ahol van kereszt, akárhányszor meghalhatunk...
Bár az elmondottak alapján és a képekre tekintve mindez akár még jónak is tűnik, de a gyakorlatban nagyon nem működik a dolog.

A menüben a 'J' megnyomása után választhatjuk ki az irányítást:
Választhatunk KEMPSTON, CURSOR, SINCLAIR botkormány-illesztőt, vagy billentyűzetet (O, P, Q, A, M)

Örökélket: POKE 33527,0

Térkép