1985 - Ocean

Ügyességi, lövöldözős

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program 2.

Spectrum (48k)

 

Talán egyesek emlékeznek még a Streethawk című filmre. A nyolcvanas évek közepén készült film főhőse Jesse Mach rendőr egy különleges képességekkel bíró prototípus motorkerékpár tesztelését kapja feladatul, amellyel sikeresen veheti fel a küzdelmet a legelvetemültebb bűnözőkkel is (Hasonlít a Knight Rider-hez.). A filmről elmondható, hogy a hozza a "kornak megfelelő B kategóriás videofilm" színvonalát, de akkori szemmel szórakoztató volt. Nos ez az egyszerű ügyességi játék a film alapján készült (kb. annyi köze van hozzá, hogy ugyanaz a címe, és ebben is van motorkerékpár...)
Betöltés után a képernyőn helikopterek köröznek, mi pedig elindíthatjuk a játékot a kívánt irányítás alapján:

R - billentyűzet definiálása
K - Kempston joystick
I - Interface II.
C - Cursor joystick ( Protek, AFG, stb.)
S - Start

Alapállapotban a billentyűzet: balra: 9; jobbra: 0; fe1: 2; le: W; tűz: Z.
A játék egyre nehezedő szinteket tartalmaz. Minden szint két részből áll: energiaszerzésből és utcai harcból.
Az energiaszerzésnél a képernyő bal felső sarkából kell tüzelnünk a jobb oldalon folyamatosan emelkedő helikopterekre. Ha kilövünk egy helikoptert, ez a középen látható grafikonon kisebb mértékű emelkedést eredményez. Igyekezzünk minél több energiát gyűjteni! Dolgunk nem olyan egyszerű, mert minden lövéssel fogy az energiánk, így a lehető legkevesebb ideig tartsuk nyomva a tűz gombot. 10 helikopter vagy a maximális energiaszint teljesítése után kinyílik a kapu, kimehetünk az utcára. Itt a helikoptereket kell kilőnünk.
Figyelem! Ha eltalálunk egy helikoptert, egy részük ekkor motorossá változik, és a földön tovább "él"! Ezeket is ki kell lőnünk. Az irányításon láthatjuk, valóban különleges képességekkel bír motorunk: a fel iránnyal ugrani tudunk, akár függőlegesen, akár jobbra-balra, mégpedig nem is akármekkorát! Mindemellett a levegőben is tudunk iránytváltani. A munícióval nem kell spórolni, akár folyamatosan is lőhetjük a tűz gombot (csak az energiagyűjtésnél fogyasztja a lövés az energiát). Ellenfeleink össze-vissza repkednek, időnként lőnek egyet felénk, de a legnagyobb veszély az, hogy ugratás közben nekiütközünk, ami energiánk drasztikus csökkenését eredményezi.
Fent látható az energiajelző, tőle balra motorunk állapota, alatta pedig életeink száma. Ha elfogy az energiánk, oda egy életünk. Kétoldalt az előttünk és mögöttünk levő terület radarképe látható. Az energiát jelző grafikon mellett láthatjuk az életben maradt pilóták számát, ezeket pilótákat el kell gázolnunk. Ha megsemmisítettük az összes ellenséget, és az elmenekülni próbáló összes pilótát is elkaptuk, teljesítettük a szintet, következik egy nehezebb szint.

Örökélet: POKE 34486,0