Strip Poker II Plus

1988 - Anco Software Ltd.

kártya

Spectrum (48k)

Bár a 8 bites mikrogépeket megjelenésük pillanatától ostromolták a kártyajátékok - köztük a legismertebb póker -, ezek a próbálkozások megragadtak a többnyire amatőrök által készített BASIC programok szintjén. Játékkiadók nem vállalták be a várhatóan szűk réteg érdeklődését kiváltó, amúgy sem túl látványos játékok piaci megjelentetését. Ezen a helyzeten változtatott egy ötletes "árukapcsolás", amely a korabeli számítógépek felhasználóinak egy marginálisabb csoportját célozta meg: vetkőzős póker játékok hamar a monitor előtt ülő kamasz fiúk kedvence lett, talán érthető okokból. A játéknak plusz célt adott az erotikus testhelyzetekben pózoló lányok levetkőztetése. A strippoker-mánia 1982-ben indult a 'Sizzling Game of Chance' PC és Atari gépekre készült játékkal. A Spectrum tulajdonosoknak még várniuk kellett egy kicsit, az 1985-ös Animated Strip Poker már egy egészen használható program, az 1986-os Pokestripper pláne. Az egyik legpraktikusabban kezelhető strippoker-játék az Anco Software Strip Poker II Plus programja, amely igazi multiplatformos fejlesztés: Spectrum verzió mellett van belőle CPC, C64, Plus-4, MSX változat is, nem is említve a 16 bites verziókat. A programban digitalizált képek láthatók, melyeken már-már felismerhető, mit is ábrázol!
A címben szereplő '2'-es szám sokakban matematikai hiányérzetet okozhat. Az "első részt" az US Gold harangozta be még 1984-ben, de a Spectrum-verzió nem került kiadásra.

A program kezeléséhez elegendők a kurzormozgató billentyűk, plusz a SPACE. A képernyő nagy részét a kép felső része tölti ki, alatta a (kártya)partnerünk epés megjegyzései és üzenetei jelennek meg. Legalul középen a lapjaink, balra egy apró menü (zöld mezőben) az aktuális választás lehetőségeinkkel. A játék célja természetesen ellenfelünk meztelenre vetkőztetése (a hölgy természetesen ugyanezzel próbálkozik rajtunk). Mindketten 100-100 dollár birtokában ülünk (fekszünk) le játszani. Aki elveszti az összes pénzét, egy ruhadarabért cserébe 100 dollár kölcsönt kap. A zaciba adott ruhát persze vissza is lehet nyerni. Vége a játéknak, ha bármelyikünk elveszti az összes ruháját.
Osztás - és az 5 dolláros tét berakása - után rögtön meg is jelenik a három pontot tartalmazó apró menü:

  • BET: licitálunk. 5, 10, 15, 20, 25 dollárral tudjuk emelni a tétet, abban a reményben, hogy ellenfelünk tartja, esetleg rálicitál. (Folytatódik a licitálás.) A kártyalapjainktól jobbra folyamatosan láthatjuk kettőnk vagyonát és az aktuális tétet (POT).
  • STAY: tartjuk az utolsó tétet (licitálás befejezése).
  • DROP: bedobjuk a lapjainkat, új osztás következik (a berakott tétet elvesztjük).

Az első licitálás után tetszőleges számú lapot cserélhetünk (a kijelölt, lefordított lapok lesznek cserélve), majd újra licitálás következik. Két licitkör van, a második után bemutatjuk a lapjainkat (már amennyiben nem dobtuk be). Minden mutatás után a lapjaink helyett egy menü jelenik meg:

  • PLAY THE NEXT HAND: játék folytatása.
  • LOOK AT THE GIRL: a teljes kép megtekintése (a kártyalapok, menük ugyanis letakarják a kép alját).
  • START AGAIN: új játék indítása (megerősítés nélkül).
  • PLAY ANOTHER GIRL: két lány (Donna és Sam) körül választhatunk partnert.
  • QUIT THIS GAME: kilépés a játékból (már amennyiben a fekete képernyő, kék keret által kísért lefagyást nevezhetjük annak).

A pókerben nyerő kártyakombinációk (pókerkéz) sorrendben:

  • Magas lap (high card): egyetlen két ugyanolyan értékű lapot sem tartalmaz és nem alkot egy másik póker kezet sem. Ezt szokták a semmi vagy üres kéz szóval is jellemezni. Ha két ugyanolyan magas lap versenyez, akkor a következőt kell figyelembe venni, ha ezek is egyeznek, akkor a következő lap, és így tovább.
  • Egy Pár (pair): egy adott kártyatípusból kettő darabot tartalmaz, három értéktelen lap mellett. Ez bármely magas lapot üt, de veszít egy magasabb pókerkéz ellen. A magasabb értékű lapokból alkotott pár üti a kisebb értékűekből alkotottat. Ha mindkettőben ugyanaz a pár, akkor a másik három lap, a kickerek (ütők) döntenek. Az nyer, amelyiknél nagyobb kártyák vannak a pár mellett.
  • Két Pár (two pair): kétszer két ugyanolyan figurájú lapot tartalmaz, de e kétszer két lap egymástól különbözik. Tehát, egyszerre két pár, és ezek mellett van még egy értéktelen kártya. Két-két párt tartalmazó kéz között az az erősebb, amelyikben magasabb értékű pár található. Ha mindkettőben az erősebb ugyanaz a nagy pár, akkor a második pár hasonlóképpen dönt. Ha így sincs döntés, akkor az utolsó lap, a kicker (ütő) dönti el ki nyer.
  • Drill (three of a kind): három ugyanolyan értékű kártyát tartalmaz, amelyek különböző színűek, és két másik értéktelen kártyát. A magasabb értékű lappal alkotott drill üti a kisebb értékű lappal alkotottat.
  • Sor (straight): öt egymás után következő kártyát tartalmaz, amelyek különböző színűek. Két sor közül az az erősebb kéz, amelyben a sor magasabb lapra végződik. Két ugyanolyan magaslapra végződő sor, egyforma értékű, így a póker kör döntetlen.
  • Flös (flush): öt ugyanolyan színű kártyát tartalmaz, de nem egymás utáni sorrendben. Két flös között az az erősebb, amelyikben a legmagasabb lap magasabb, mint a másik kéz. Abban az esetben, ha ez megegyezik, akkor az összes lapot végignézzük és ha valamelyikben az egyik kéz jobb, akkor az nyer. Ha a két kéz teljesen megegyezik, akkor a játék döntetlen.
  • Full (full house): három megegyező értékű kártyát és két másik, de egymással megegyező értékű kártyát tartalmaz egy kézben. (Tehát egy drill és egy pár egyben). Két full közül az az erősebb, amelyben a három egyforma lap magasabb értékű a másiknál.
  • Póker (four of a kind): 4 ugyanolyan értékű, nem megegyező kártyát tartalmaz. Magasabb értékű kártyákkal alkotott póker üti a kisebb értékű kártyákkal alkotottat. Két ugyanolyan értékű pókernél az nyer, akinél az erősebb az ütő (kicker) kártya - ez az 5. lap a póker mellett.
  • Színsor (straight flush): 5 ugyanolyan színű és egymás után sorban következő kártyát tartalmaz. Tehát egyben alkotnak flöst (színt) és sort is. Két lapkombinációból, amely mindegyike ugyanezt az értéket tartalmazza, az az erősebb, amely magasabb kártyával végződik.
  • Rojálflös (royal flush): 5 ugyanolyan színű és egymás után sorban következő kártyát tartalmaz A-tól 10-ig.