Super Cars

1990 - Gremlin Graphics Ltd.

Ügyességi

Spectrum (128k)

A "felülnézeti" autós programok még a mikrogépeken kezdték "pályafutásukat", a műfaj azonban túlélte a '80-as évek mikrogépeit, és PC-n is sokáig hódított. Ezen játékok népszerűsége talán abban keresendő, hogy azokat is leköti, akik egyébként nem szeretik az autóverseny-programokat. A gépek fejlődésével a játékok egyre szebbek lettek, de az alap koncepció nem változott. Spectrom-on - több mint valószínű -, hogy a műfaj etalonja a SUPER CARS! A kivitelezés káprázatos, a játék izgalmas, érdemes mindenkinek kipróbálni!
Célunk természetesen a versenyeken való minél jobb eredmény elérése. Ez nem csak azért fontos, hogy a 9 futamos bajnokság végén felkerüljünk egy magasabb kategóriába, hanem mert eredményünktől függően pénzjutalmat is kapunk. Az összegyűjtött összegből autónkat tarthatjuk karban és tuningolhatjuk fel a következő versenyre. Ha sikeresen szerepelünk,  az összegyűjtött pénzből gyorsabb autóra cserélhetjük régi járgányunkat. Tekintettel arra, hogy ellenfeleink is folyamatosan fejlesztik autójukat, ez nem csak lehetőség, hanem a siker kulcsa is!

 

 

 

Autónk a verseny hevében amortizálódhat, ezért érdemes minden futam előtt benézni a műhelybe (GARAGE), ahol jó pénzért renoválják a romosabb állapotú autókat. Autónk négy olyan paraméterrel rendelkezik, melyek műszaki állapotát határozzák meg (a képernyő alján folyamatosan nyomon követhetjük autónk állapotát):

  • ENGINE (ENG) - nem fogathajtók vagyunk, ez a kocsi motor nélkül nem megy...
  • BODY (BOD) - Karosszéria. Autónk a verseny folyamán többször ütközhet más autóval, vagy a pálya szélével. Minden ütközés rongálja a karosszéria állapotát.
  • FUEL (FUE) - üzemanyag.
  • TYRES (TYR) - gumik. A gumik a verseny alatt folyamatosan kopnak.

Autónk bármelyik paramétere 0-ra csökken (lerobban a motor, szétesik a kaszni, defekt, elfogy az üzemanyag), kiesünk a versenyből!
A CAR SERVICES kijelzőn, az árra "kattintva" feljavíthatjuk, az adott paramétert. A shop polcain egyéb okosságok közül is válogathatunk:

  • HIGH SPEED - magasabb végsebesség,
  • TURBO CHARGES - az autó gyorsulását fejleszthetjük,
  • SIDE ARMOR - megerősíti a karosszériát, több ütközést bír ki a kocsi,
  • ANTI SPIN - jobban tapad az úthoz az autó, az olajfolton nem pördül meg a kocsi,
  • SUPA RETRO - erősebb fékek,
  • POWER STEERING - autónk stabilabb a kanyarokban, kisebb íven tudunk kanyarodni.
  • FRONT MISSILE - nem túl sportszerű módon, egy rakétát szerelhetünk fel az autónkra, melyet a kellő pillanatban kilőhetünk előrefele. Ha eltalálunk egy autót, az kiesik a versenyből.
  • REAR MISSILE - Az autó farába szerelt rakétával a minket üldöző sporttársat iktathatjuk ki a további küzdelemből.

Az extrák csak egy futam erejéig működnek (rakétából pedig 1-1 darab lehet csak nálunk), a következő futam előtt, ha újra akarjuk őket használni, ismét meg kell venni!
Kellő pénzmennyiség birtokában új (erősebb) autót vásárolhatunk magunknak (az autókereskedés bejáratára (ENTRANCE) kattintva). A régi autónkat kedvező áron beszámítják!  A kereskedő nem palimadár, roncsért nem adnak sok pénzt! Jobban járunk, ha autócsere előtt megjavítjuk a kocsit (motor, karosszéria). A 6,5 literes, és 8 literes modelleket nem érdemes megvásárolni, sokba kerülnek és nehéz vezetni őket!

A bajnokság 9 futamból áll, azaz kilenc pálya közül választhatunk. Célszerűbb először a nehezebb pályákat választani, és ahogy erősödnek az ellenfelek is, úgy választani a könnyebb pályákat. Minden verseny után az első három helyezett jut tovább, az 1. helyezett 20000, a 2. helyezett 10000, a 3. helyezett 5000 Dollár díjban részesül. Az első bajnokságban még csak 4 autó áll rajthoz, így könnyebb továbbjutni, de a 2. bajnokságban már 5 autó áll rajthoz (a 3-ban pedig 6)! Ha kiesünk, vége a játéknak! A futamok között nem csak az ellenfelek jelentenek egyre nagyobb kihívást, hanem a pályákon található akadályok is. A "szénaboglya" csak lelassítja a kocsit, a víztócsára hajtva megcsúszunk, de az olajfolton már meg is pördülünk, ami jelentős időveszteséggel járhat. Soha ne elégedjünk meg a 3. hellyel, mert az érte járó díj mellett hamar lemaradunk a fejlődésben a többi versenyzőtől!

Irányítás:
A játékot irányíthatjuk billentyűzettel (O, P, Q, A, SPACE), vagy SINCLAIR, KEMPSTON botkormány illesztővel:

JOY jobbra, P - kanyarodás jobbra,
JOY balra, O - kanyarodás balra,
JOY tűz, SPACE - gyorsítás
JOY fel, Q - első rakéta indítás,
JOY le, A - hátsó rakéta indítás,
CAPS SHIFT + SPACE - kilépés a futamból,
H - játék szüneteltetése

Ha továbbjutunk egy magasabb osztályba, megkapjuk annak kódját, így nem kell mindig elölről kezdenünk játékot. A kódokat egyszerűen be kell gépelni, a főmeüben:

2. szint: ODIE
3. szint: BIGC

Térkép