Tapper

1985 - US Gold

ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program

Spectrum (48K)

Enterprise

A Tapper - eredeti nevén: Root Beer Tapper - egy 1983-as arcade játék, amelyet a Marvin Glass and Associates fejlesztett és a Bally Midway forgalmazta, Japánban a Sega terjesztette 1984-ben. Kimondottan ötletes játék, vicces és látványos grafikai megoldásokkal, a sikerhez már ennyi is elég lett volna. Az eredetileg az Anheuser-Busch (amerikai sörforgalmazó) által szponzorált játéktermi verzió a legkevésbé sem bújtatott Budweiser reklámokat tartalmaz ráadásul a gépek első szériáján az irányítókat valódi Budweiser sörcsap fogantyúi voltak... A szép grafika, humoros megoldások a 8-bites verziókban is megmaradtak (többé-kevésbé)... Betöltés után ne nyúljunk a billentyűzethez, végignézhetjük a demo-t, mely megmutatja a 4 büfét, ahol a játék lezajlik. Bármelyik billentyű megnyomására a hagyományos US GOLD menü lista jelenik meg. A játék indítása az S-el lehetséges, de célszerű előtte beállítani:

A játék célja a minél több pont szerzése. Egy sör-büfében (nevezhetjük kocsmának is) dolgozunk. Minden büfében a játékos /csapos/ feladata, hogy a büfébe érkező vendégeket kiszolgálja. Az asztalsorok végén csapoló automaták láthatók. Ha a csapos az asztal végéhez áll, a tűzgomb megnyomására korsót fog a kezébe, teletölti azt és végigcsúsztatja az asztalon. Ha a vendég egy időn belül nincs kiszolgálva, elindul az asztal vége felé, s ha eléri azt, a csaposnak "ellátja a baját". Ez gyakran akkor fordul elő, ha már igen sokan vannak a büfében. Nagyon fontos, hogy tisztában legyünk hogyan lehet gyorsan mozogni: ha bementünk a pult mentén a borravalóért, vagy az üres poharakért nem kell visszamennünk, megnyomhatjuk a le, fel vagy a tűz gombokat. Ha a legfelső pultnál vagyunk és ha mégegyszer megnyomjuk a fel-gombot legalulra kerülünk.
Az első sorozatban csak néhányan jönnek, itt még nincs gond, de utána folyamatosan egyre többen, s a bonyodalom ott szokott kezdődni, amikor az üres korsókat elkezdik az asztalon vissza tologatni. Ha egy üres korsó leesik a földre, oda egy életünk. Arra is figyelni kell, mennyien várnak egy asztalsoron sörre, ugyanis ha több korsót küldünk végig, a felesleges az asztalsor végén leesik, s ugyanúgy járunk mint az üres korsóval. Igen nagy figyelem, jó reflex, ügyesség és szerencse együttes eredménye a pálya teljesítése.
A játék alatt figyelni kell, hagynak-e valahol az asztalon borravalót a vendégek (ezt persze ki kell érdemelni). Célszerű ezért odaszaladni, s ha borravalót szerzünk, a kán-kános hölgyek műsort adnak a színpadon. Ez nagyobb tömeg esetén jelentős lehet, mivel a vendégek figyelmét leköti a műsor és nem lesznek annyira türelmetlenek a frissítő italért.
Az első büfében cowboyokat, a másodikban sportolókat, a harmadikban punk-rockereket, míg a negyedikben földövkívüli idegeneket kell kiszolgálni. A demo-ból is kiderül, a büfék az asztalok elhelyezésének variálásával nehezednek.

A játék fontos momentuma a sikeres pálya teljesítés után következő párbaj. Meg kell mérkőzni a banditával, aki az asztalon lévő poharak tartalmát sorra (össze-vissza) kiöntögeti, s csak egyet hagy érintetlenül az asztalon. Ezt követően a poharak párban össze-vissza felcserélődnek, nekünk pedig az érintetlen poharat kell figyelni, hogy a keveredés után hova kerül. A csapossal mögé kell állni, és megnyomni a tűz-gombot.

Pontszámszerzés lehetőségei:

Örökélet: POKE 33233,0