Timebomb

1984 - CDS Microsystems

ügyességi

Spectrum (16k)

A Zilec-Zenitone egyetlen coin-op játékot készített, de az klasszikussá vált: az 1982-es Check Man majd' minden 8-bites platformra megjelent. Ezt bizonyára az is elősegítette, hogy a játék technikailag 8-bites gépeken könnyen és látványosan megvalósítható. Így a CDS Microsystems 1984-es változata is teljesen jól játszható - még 16k-s gépen is - , a kivitelezésre semmi panaszunk nem lehet.
Célunk a pálya véletlenszerű pontján megjelenő bomba hatástalanítása, mielőtt az felrobbanna. Csak a kék mezőkön tudunk közlekedni, ezeknek viszont megvan az a rossz tulajdonságuk, hogy mögöttünk eltűnnek. Üres mezőre nem tudunk visszalépni. (Minden kék mezőért, amire rálépünk, 20 pontot kapunk.) A pálya önmagában zárt, azaz ha pl. felül kimegyünk, alul bejövünk. Ha nem vagyunk elég gyorsak, a bomba felrobban, és mi - egy életünk elvesztése árán - kezdhetjük elölről a szintet. A halálfejes mezőket el kell kerülnünk. A robbanásig hátralévő időt a bombán látható számláló jelzi, ha hatástalanítjuk, a megmaradt idő után kapjuk a jutalompontot. A lila zászlók felvételéért viszont 100 pontot kapunk, de ezeket nem szükséges megszerezni. Ha esetleg kibontottuk magunk körül az összes kék mezőt és nem tudjuk megközelíteni a következő bombát, még nincs veszve semmi: a tűz + balra / jobbra billentyűkkel tudjuk azt a sort vízszintesen csúsztatni, amelyikben éppen állunk.
Ha egymás után hat bombát sikerül hatástalanítani, új pályát kezdhetünk, de a feladat is nehezedik: dolgunkat először egy, majd kettő, három, négy csizma nehezíti, amelyek a pályán véletlenszerűen mozognak, és értelemszerűen el kell őket kerülni.

Irányítás:
A menüben KEMPSTON botkormány-illesztőt választhatunk, vagy billentyűzetet.
Billentyűzetkiosztás: Q - fel, Z - le, P - jobbra, I - balra, B, N, M, SPACE - tűz.
Ha billentyűzetet választunk, a program figyeli a kurzormozgató billentyűket is.
Az 1-5 billentyűk megnyomásával választhatjuk ki a nehézségi szintet, ami a tempót határozza meg.