Tutankhamun

1983 - Micromania

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

A Konami 1982-es Tutankham címet viselő coin-op játékának Spectrum adaptációja, melyben Tutankhamun fáraó piramisának járataiban indulunk kincskereső útra. A kijárat a labirintus túlsó végén található. A feladat teljesítéséhez nem is szükséges az összes kincset megszereznünk, elég csak a kijáratig eljutni. Utunk során azonban számos veszély les ránk mérgespókok, feldühödött múmiák, szellemek képében. Ezek ellen sugárfegyverünkkel végezhetünk, melyhez korlátlan energia áll rendelkezésünkre, és ugyan lőtávolsága erősen korlátozott, egyszerre két irányba tudunk lőni, de csak vízszintesen! Ezek után egyértelmű, hogy a legnagyobb nehézséget a függőleges átjárók fogják okozni. A szörnyek nem is véletlenszerűen mozognak, hanem célirányosan! Számos zárt ajtó is gátolja továbbjutásunkat, ezeket a labirintusban felvehető kulcsokkal nyithatjuk ki. Egy kulcsot csak egyszer tudunk felhasználni a következő ajtó kinyitásához újat kell szereznünk. Egyszerre csak egy kulcs lehet nálunk, de a legtöbb pályán ez nem jelent nehézséget.
A kijutásra korlátozott időnk áll rendelkezésre, de ha ez sikerül, a megmaradt időnkért jutalompontot kapunk (ha elfogy: -1 élet). Leállni lövöldözni ezért sem célszerű, de nem is érdemes, mert az ellenfeleink sohasem fogynak el. A labirintus egy képernyőnyi széles, jobbra (vagy vissza balra) haladva scrollozódik a képernyő. A képernyő tetején lévő átjáró a képernyő aljára vezet (és fordítva). A bal felső sarokban a labirintus térképét láthatjuk. További nehézség, hogy főhősünk irányítása kicsit körülményes, ugyanis - hasonlóan Pac Man-hez - nem tudunk megállni, csak ha falba ütköztünk.
A játék 14 nehézségi szintet tartalmaz.
A program grafikája minimális, de a játéknak van egy későbbi - egy fokkal szinvonalasabb - feldolgozása is: a Quack-Shot.

Irányítás:
Billentyűzet: A - fel, Z - le, M - jobbra, N - balra, SPACE - tűz,
KEMPSTON, CURSOR illesztő.

Örökélet: POKE 27783,0

Térkép