Ultimate Warrior

1989 - Crash

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

 

2050-re minden munkát robotok végeznek. A Föld összes intelligens, önműködő robotját egyetlen szuperszámítógép vezérli, mely egészen eddig tökéletesen működött. Most azonban egy hardware-hiba miatt a szuperszámítógép meghibásodott, és így az összes általa működtetett robot is veszélyessé vált. Nincs más hátra, egy bátor harcosnak be kell hatolnia a szuperszámítógépet is rejtő hatalmas szerver-csarnokba, megkeresni a számítógépet és meg kell semmisítenie azt! (1989-ben, amikor a program készült, még nem nagyon gondoltak távfelügyeletre...) Ez a rövid háttértörténete a Crash kazettamellékletén megjelent játékának, melyben az események a Knight Lore által teremtett izometrikus nézetben zajlanak. A programot a teljesen ismeretlen Airline Software készítette, melynek nagyon nagy (pontosabban semennyi) tapasztalata addig nem volt játékfejlesztésben. 1989 folyamán készítettek néhány felhasználói programot, melyek közül párról a betöltőképernyőn (illetve annak helyén) megjelenő hirdetésből szerezhetünk tudomást.
A játékban nagyon összetett feladatunk nem lesz (gyűjtögetés, vagy bármi ilyesmi). Főhősünkkel meg kell találnunk a számítógépet (ld. 2. kép), és egy jól irányzott lövéssel megsemmisíteni. Mivel a számítógép és a start-pozíció állandó, az igazi kihívás a térképrajzolókra hárul: ha egyszer már tudjuk, hogy a 248 szobás labirintusban merre kell indulnunk, hamar végigjátszható a játék. Legalábbis örökélettel, mert azért a robotok sok bosszúságot tudnak okozni... Szerencsére a robotok teljesen összevissza lövöldöznek, egymást is lelövik! Ezt leszámítva a szobák nem rejtenek semmiféle összetett fejtörőt, sőt a legtöbb eléggé ötlettelen, sok változatosság nincs bennük. Tologatható sámlik ugyan vannak, de inkább csak mutatóban, felvenni sem tudjuk ezeket. A robotokon kívül csak a karókra kell figyelnünk, és az utunkat álló, minket követő platformokra (ezeket gyors irányváltással kell kicselezni, átugorni nem tudjuk). A futószalag (a nyíl irányába működik) sok vizet nem zavar. Időlimit nincs, így addig bolyonghatunk a labirintusban, amíg bírjuk türelemmel...
Főhősünk lőni is tud, ami igen célravezető a robotok ellen (a padlón rohangászó apró robotot is ideérve). Szerencsére a lőszerrel sem kell spórolnunk. Persze, ha visszatérünk egy szobába, a berendezés alapállapotba kerül.
Sajnos, ha több robot van a képernyőn, a játék már eléggé belassul, de nem ez a legbosszantóbb hiba: néhány szobában, ha életet veszítünk, a gép rossz pozícióba rak ki (egy karóba), így vége is a játéknak. Kijelzők nincsenek, mindenki magának számolja hány életet vesztett (a játékot 5 élettel kezdjük).

Irányítás: CURSOR, INTERFACE, KEMPSTON illesztő.
(jobbra / balra - fordulás, fel - lépés előre, le - lövés, tűz gomb - ugrás)

Örökélet: POKE 50643,0

Térkép