1986 - Hewson

Űrhajós, lövöldözős

Spectrum (48k)

Enterprise

A Hewson neve egyet jelentett a nagyon jó minőségű arcade játékokkal. Programjaik szinte mind kiemelkedő minőségű játékok: Cybernoid, Cybernoid 2, Exolon, hogy csak a leg nevesebbeket említsük. Egyik első átütő sikerük az Uridium, a kivitelezés osztályon felülinek nevezhető.

A naprendszert megtámadták az idegenek! Az idegenek valamennyi bolygó körül orbitális pályára állítottak egy-egy nagyobb bázist, melyről támadást indíthatnak a bolygó ellen. Vakmerő feladatunk, hogy Manta osztályú korszerű vadászgépünkkel támadást indítsunk a bázisok ellen. Űrhajónk könnyű, mozgékony, így kikerülve az ellenség védelmi rendszerét, tudjuk megközelíteni a bázist. Először a ránk támadó ellenséges vadászgépeket, és a felszíni védelmi rendszereket kell megsemmisítenünk, majd leszállva a bázisra, kell működésbe hoznunk annak önmegsemmisítő rendszerét.
Repülőnkkel olyan alacsonyan repülve támadunk, hogy kerülgetnünk kell a tereptárgyakat is. A nehezebb szinteken már igencsak oda kell figyelnünk a manőverezésre. Szerencsére sebességünket tudjuk változtatni, sőt megfordulni is tudunk, így visszafelé haladva a hátulról érkező támadók ellen is tudunk védekezni. Bár a játék felülnézetből látszik, az egyes repülők más-más magasságban repülnek (ez az árnyékból látható), így nem biztos, hogy összeütközünk velük, egymás alatt-felett átrepülhetünk. Nem árt tudni, hogy amikor megfordulunk repülőnk egy kicsit felemelkedik. Szerencsére célzásnál nem kell figyelni a magasságra.
A pályákon itt-ott kék-piros színben villogó tereptárgyakat is láthatunk (az első szinten kettő ilyen van), amelyeket megközelítve rakétát lő ki ránk. A rakéta szívos dabar: követ minket. Hirtelen irányváltoztatással kikerülhetjük, azonban hatótávolsága meglehetősen nagy, így visszafordulva jó eséllyel ismét ránk támad. Ilyenkor lőjük ki, így nincs vele több gond. Amikor kellően megritkítottuk a védelmet (és túléltük a ránk kilőtt rakétánkat), a játéktér felett megjelenik a "LAND NOW'" felirat (ezt hangjelzés is kíséri), ilyenkor mihamarabb el kell érni a bázis jobb szélét, és ott le kell szállni. (Épp ilyen cselekvés zajlik az alsó képen.) Ez automatikusan megtörténik, ha lassan repülünk a leszállóhely felé. A leszállás után már csak a megsemmisített idegenek után járó jutalom-pontokat kell begyűjtenünk, és indulunk a következő küldetésre.
A játékképernyő felett két oldalon a két játékos pontszámát láthatjuk, Középen jelennek meg a program üzenetei: életeink száma (x MANTAS), a pálya neve, vagy a leszállásra felszólító üzenet. Minden 10000 pont után egy jutalom-űrhajót kapunk. Összesen 15 nehézségi szinten bizonyíthatják a legelszántabbak rátermettségüket. A pályák valós, illetve fiktív fémekről kapták a nevüket, az utolsó pálya az Uridium.

A menüben a tűz gomb megnyomásával indíthatjuk a játékot Kempston, Cursor, Interface II botkormánnyal, vagy a számbillentyűk megnyomásával tudjuk a játékosok számát kiválasztani:

Játék közben a 'P' megnyomásával szüneteltethetjük a játékot, ilyenkor a 'Q' megnyomásával visszaléphetünk a menübe, vagy a tűz megnyomásával folytathatjuk a játékot.

Egy évvel a megjelenés után a Hewson karácsonyi játékcsomagjára egy módosított verzió (Uridium Plus) került, melyben új pályák vannak.

Térkép,
Térkép az Uridium Plus-hoz