Valley of Rains

2019 - ZOSYA Entertainment

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Egy 2019-es orosz programozási verseny (Yandex Retro Games Battle) egyik pályaműve a program, ami kevésbé meglepő módon meg is nyerte a versenyt. A program egy Savage part 1 hack, annak motorját használja - ami már eleve is látványos volt - jelentősen kibővítve (pl. parallax scroll-al). Bár a hangok változatlanok maradtak (48k), az összehatás így is nagyszerű: eséllyel pályázhat a legszebb Spectrum játék titulusra. A jelképes háttértörténetet - és terhes családi hátterét - a bájos főhős, maga meséli el sárga-piros színben lobogó hajjal: "Anyám tavirózsa, a legszebb virág a földön. Apám Hangya, a legerősebb lény a földön. A vulkán tüzet adott nekem. Wagtail áldásával elindultam, hogy visszahozzam az életet az Esős völgybe." Hogy kiket miket - bár az tény hogy csúnyák - aprítunk a cél elérése érdekében az nem derül ki.
A játékmenet tipikus rohangálós-lövöldözős arcade, szép nagy - és színes - sprite-okkal. Főhősünk lót-fut az Esős völgyben, ugrik, mágikus labdákat lövöldözik mindenre ami mozog és akadályokat ugrik át. Mindezt egyelen cél érdekében: elérjük a pálya végét, néhány főgonosz testén keresztül. Mindezt megadott időn belül... Legyőzött ellenfeleink által hátrahagyott varázsgömbökből erősebb "varázsköpetet", páncélt, pajzsot vételezhetünk, vagy épp plusz időt, energiapótlást (ugyanis sérüléseink csak energiát fogysztják.). A völgyben mindenhol megtalálható apró fehér virágok is gyógyító hatásúak: szintén energiánk pótlására használhatók. A pályák elvileg lineárisak, gyakorlatilag azonban kapuk törik meg a továbbhaladást. Ezek közül több zárva van, melynek kulcsát meg kell szereznünk. Így előfordul, hogy a kulcs megszerzése után visszafelé kell haladni. Eltévedni azért valószínűleg nem fogunk.

  • Az első szinten egyetlen zárt kapu van, közvetlenül a pálya vége előtt. Az őrzők (két madár) legyőzése után kinyílik. (A fel iránnyal tudunk kapun bejutni.)
  • Második szint: a plató legvégén lévő kulcs nyitja a kaput.
  • Harmadik szint: Elágazás (ajtó) nincs, de a platókon ugrálva a karók fölött csak akkor juthatunk át, ha előbb megszerezzük a platók alatt, a vízben úszó virágkoszorút. Ekkor egy újabb plató épül a karók felett.
  • Negyedik szint: A bejáratot egy madár őrzi, ha legyőzzük, kinyílik a templom ajtaja. Bonyodalom a piros falú, ablak nélküli teremben adódik: Itt a négy nő szobor titkos kapcsolóként szolgál. A terem jobb végében lévő kar megszerzése után tudjuk ezen szobrokat forgatni. Úgy kell beállítani a szobrokat (guggolás billentyű), ahogy a főhősünket ábrázoló szobor talapzatán jelzik a nyilak az irányt. Ekkor egy plató magasabbra emelkedik, és felugorhatunk az addig elérhetetlen létrához.
  • Ötödik szint: a víz túl mély ahol kék vízinövények vannak a képernyő legalján, nem szabad leesnünk! Balra indulva, a plató végén vételezhetünk evezőt, amivel majd a csónakon átkellhetünk a nagy vízen. A csónakban csak ugrálni, guggolni és forgolódni tudunk, meg persze lőni.
  • Hatodik szint: a barlang kiváló lehetőséget nyújt, arra, hogy a helyes utat keresve elfogyasszuk az időnket. Javasolt pár pillantást vetni a térképre. Az első nyitott ajtón beléve balra kell indulni. A második, zárt kapu kulcsa attól nem messze van.
  • Hetedik szint: az első kapu az őrzők (két madár) legyőzése után nyílik ki, a második kapu kulcsa a terem jobb oldali sarkában, a sárkány mögött van.
  • Csak rohanni kell addig, amíg egy feltűnően rossz képű, nagydarab sárkányba ütközünk... A szörny atomjaira hullása után már csak a záró képsorok vannak hátra. A program ugyanis nem szúrja k a szemünket egyetlen congratulations felirattal.

Bér az ember szívesen elnézegetné a látványt, az idővel vigyáznunk kell. Ha elfogy, kezdhetjük elölről a szintet. Túlzott lövöldözésbe nem érdemes belebonyolódni, már csak azért sem, mert a repkedő ellenfelek utánpótlása végtelen, a földön mászkáló ellenfeleket meg többnyire át lehet ugorni. Szerencsére a nehézségi szint jobban megfelel a "modern elvárásoknak", nem lehetetlenül nehéz a dolgunk. A varázsgömbökön lévő jelzés alapján lehet tudni, mit ad. Elképzelhető, hogy kevésbé erős fegyvert adna, mint ami nálunk van, ilyenkor érdemesebb átugorni. A kétfele repkedő kék golyók lesznek úgyis mindenki kedvencei.
A felső kijelzőkön bal oldalon időnket, középen energiánkat és életeink számát láthatjuk. Jobb oldalon a pontszámunk van. 1000 pontot elérve egy jutalom életet kapunk.

Irányíatás:

Sinclair, Kempston, Cursor botkormány illesztő,
Billentyűzet (O, P, Q, A, M)
SPACE - játék szüneteltetése (folytatás: tűz)

Térkép