W*H*B

 

2009 - Bob Smith

logikai

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

 

Ötletes, egyszerűen nagyszerű logikai játék, a Sokoban rajongók kedvence lesz valószínűleg! Az előttünk álló feladat első hallásra szinte banálisnak tűnhet: egy 1x1 egység alapterületű, 2 egység magas téglatesttel rá kell ÁLLNUNK az 1x1 egység méretű kijáratra. A téglatestet tetszőleges irányba tudjuk gurítani, akár állítva, akár fekve. Ne gondoljuk, hogy egyszerű dolgunk lesz! Az egyik akadály a rendelkezésre álló terület: a manővereinken erősen gátat szab a rendelkezésre álló terület, hisz a pályáról nem tudunk "lelógni". Ezen kívül a programozók kigondoltak néhány akadályt közénk és a kijárat közé:

Kijárat
Erre kell ráállnunk.
Kapcsoló:
Ha megérintjük, a pálya valamely részen újabb padlódarabok (pl. egy híd, két elszigetelt terület között) jelennek meg. A kapcsolók kétállásúak, ha ismét megérintjük, a padlóelemek eltűnnek!
Kapcsoló:
Hatása azonos az előző kapcsolóéval, de csak akkor lép működésbe, ha teljes súlyunkkal ráállunk!
Osztó:
Ha ráállunk, a téglatestet két kockára bontja szét és a pálya két különböző pontjára teleportálja. A két kockát felváltva irányíthatjuk: az "akció" (tűz) gomb megnyomásával váltogathatunk közöttük (az éppen feketét irányítjuk). Hiába állunk rá a kijáratra az egyik kockával, először újra "egyesíteni" kell a téglatestet, azaz a két kockát egymás mellé kell gurítanunk!
Üveg:
Csak elfektetve tudjuk a téglatestet átgurítani rajta, ellenkező esetben összetörik a súlyunk alatt.
Törött padló:
Csak egyszer tudunk átmenni rajta, mögöttünk leomlik.
Teleport:
Ha ráállunk, a pálya egy más részére teleportál minket (az osztóval ellentétben egy darabban...)

Ha minden viszontagságot leküzdve sikerül eljutnunk a kijáratig, megtudjuk a következő szint kódját, amit ha felírunk, a következő alkalommal a menüben megadva (PASSCODE), már innen kezdhetjük a játékot. A bal felső sarokban folyamatosan láthatjuk, hogy eddig hány lépést tettünk meg az adott szinten illetve a játék folyamán összesen (STEPS). Aki nagyon elégedett az eredményével, azok vessenek egy pillantást a TARGET kijelzőre: itt láthatjuk, hogy hány lépésből lehetne optimálisan elérni a kijáratot.
A játéknak sajátságos logikája van, amire bizony rá kell érezni. A pályák nagyon gondosan megtervezettek, elsőre nem is gondolnánk, milyen nehéz fejtörők várnak ránk! A legelszántabbak 40 szinten görgethetik keresztül a téglatestet.

Irányítás:
Billentyűzet, KEMPSTON, SINCLAIR, CURSOR interface a választék.
Az ENTERPRISE verzióban a billentyűzet mellett belső és EXT1 botkormányt választhatunk.
A billentyűzet szabadon definiálható, az alapértelmezés: K, Z, X, M - iránybillentyűk, L - akció gomb,
R - feladat újrakezdése, Q - kilépés a játékból.

Az Enterprise verzió fut 64K-s gépen is. Az F1-el lehet váltani EP palettát (rasztercsíkokkal), vagy F2-vel a Spectrum színeket választatjuk.

Térkép (kódokkal)

Pályakódok:

1. IN THE BEGINNING              21. STICK STACK STUCK 73983211
2. HERE TO THERE 05083790   22. STACKS'S NEAR AND FAR 22022133
3. ROLL WITH IT 07260409   23. QUICKSILVA 60301769
4. ONE BECOMES TWO BECOMES ONE 03540376   24. VORTEX 21074488
5. APPLE PIE? 27660590   25. HYPERSPEED 98125546
6. BEAM ME UP SCOTTY! 90441065   26. QUATERMASS 60660666
7. PUT IT ALL TOGETHER 03758270   27. DANGER UNDER FOOT 06217794
8. TIP-TOE 10695006   28. FORMAL GARDEN 88421753
9. NEGATIVE 05034728   29. SO MUCH CHOICE! 00707077
10. COMPLEMENTARY 00860475   30. STEP TOGETHER 17522964
11. JUGGLING 48150300   31. BONES 11010110
12. TWIST AND SHOUT! 04996008   32. LOCK DOWN 59174432
13. TO ME... TO YOU... 60394751   33. NETWORK, NETWORK, NETWORK 44296770
14. ROUND AND AROUND 10115479   34. COMPLICATIONS 88497923
15. TRICKY PATH 19380227   35. HALL OF THE MOUNTAIN KING 30313233
16. THE KEY TO THE HOUSE 79009233   36. 2047 75547829
17. THE TRUTH IS OUT THERE 33225444   37. FISHBONE 29467991
18. HERE, THERE, AND EVERYWHERE 55197620   38. HOPSCOTCH 68002318
19. YACK YACK YACK YACK YACK! 82313133   39. SQUID'U'LIKE 47298521
20. JUMP STACK'S CRACKS 92131998   40. WITH A LITTLE HELP... 98276121