Wizard's Lair

1985 - BubleBus

akció, mászkálós

Forrás:
Spectrum Világ 17. rész

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

A "Wizard's Lair" nevű programot a "Bubble Bus" software készítette még 1985-ben, a nagysikerű ATIC ATAC sikerét meglovagolva. A játék kiváló grafikával és zenével rendelkezik, sikerült felülmúlni a nagy elődöt, a játékmenet viszont azzal azonos. A történet szerint egy varázsló tanyáján - jelen esetben egy piramisban - vagyunk bezárva, ahonnan csak az arany oroszlán négy darabjának összegyűjtésével juthatunk ki.
7 szinten kell átküzdenünk magunkat, melyeken az oroszlándarabok véletlenszerűen vannak elszórva. A szintek között liftekkel moroghatunk. Minden emeleten találunk varázsliftet is, melynek segítségével tetszőleges emeletre tudunk jutni. Ehhez meg kell adni a kívánt szint nevét (CAIVE, HAWLO, CRYPT, DUNGN, VAULT, LAYR, LYONS). Szintén az emeletek közötti mozgást teszik lehetővé a csapóajtók, de ezzel mindig csak lefelé, az alattunk lévő emeletre tudunk esni. Energiánk és lőszerünk állandóan fogytán van, viszont az idővel nem kell takarékoskodnunk. Mivel az oroszlánok mindig más helyen vannak, ezért az összes pályát be kell járni a játék végigjátszásához. Cél: az oroszlándarabok összegyűjtése után elmenni a térképen 'C' betűvel jelzett pályára.

Fontosabb tárgyak:

  • Kulcs, gyémánt, gyűrű: Ezek segítségével juthatunk be a nem önműkődben nyíló ajtókon. Ilyenkor eggyel kevesebb lesz az éppen aktuális tárgyból, s utántöltésük is lehetséges az adott tárgyak felszedésével. (Jobb oldalon folyamatosan láthatjuk pillanatnyi készletünket.)
  • Varázslift: Ebbe a liftbe belelépve a gép ötbetűs nevet kér - jelen esetben annak a pályának a nevét, ahova teleportálni akarunk. Használata akkor célszerű, ha már a négy oroszlándarab nálunk van.
  • Kereszt: Felvételével lehetővé válik, hogy az egyes kígyókon átjuthassunk - feltétel, hogy a kereszttel megegyező színű legyen.
  • Szárnyak: gyorsabbak leszünk.
  • Balta: Lövöldözés közben állandóan fogy, de a balta felvételével minden esetben utántölthető.
  • Halálfej: ha hozzáérünk meghalunk. Inkább kerüljük ki!
  • Pergamen: megfelelő mennyiségű arany ellenében varázsolhatunk magunknak energiát, lőszert.

Az ellenségekkel érintkezve csökken az energiánk, de van egy botot tartó (?) ember és egy baltás boszorkány, akikhez hozzáérve azonnal meghalunk! Az egyszerűség kedvéért energiánk az idővel is folyamatosan csökken, különböző ételek, italok felvételével viszont növelhetjük.
A játék megoldását jelentősen megkönnyíti a mellékleten elhelyezett térképek felhasználása. A barangoláshoz sok sikert kívánunk!

Az Enterprise változat a CPC-s verzió alapján készült. Ez 4 színes képernyőn fut, igaz ennél a programnál az attribútum képernyő előnyösebb lenne. (A 3. térkép a CPC / Enterprise verzióból készült, csak látványban van eltérés.) Betöltés után viszont 3 nyelv (angol, német, francia) közül választhatunk.

Örökélet: POKE 47968,0
Az idővel nem fogy az energiánk: POKE 52056,0
Nem fogy a lőszer: POKE 51419,0

Térkép, Térkép 2, Térkép 3