Wonder Boy

1987 - Activision

Ügyességi

Spectrum (128k)

Enterprise

Klasszikus ügyességi játék az Activision-tól. Bizonyára mindenki találkozott már hasonló programmal, főleg azoknak lehet ismerős, akik kerültek már közelebbi kapcsolatba játékkonzolokkal. Főhősünkkel kell folyamatosan jobbra haladni, miközben különböző akadályokat kell kerülgetni, és tárgyakat szerezhetünk plusz pontokért. A lehetőségekhez képest igazán jól sikerült változat a Wonder Boy, bár a grafikát (itt elsősorban a színekre, illetve azok hiányára gondolok) nem lehet az egekbe magasztalni. Ennek ellenére el lehet vele szórakozni, főleg a fiatalabb korosztálynak "jöhet be" a játék.
Betöltés után eldönthetjük, hogy egy vagy két játékos játszhatja. Az irányítást nem kell külön beállítani, történhet billentyűzetről (a szokásos Q, A, O, P, M kiosztással), Kempston, vagy Sinclair Interface-el. Ezen kívül a 'K' billentyűvel ki-be kapcsolhatjuk a zenét. Ez egyébként egy igen hasznos funkció a programban, mivel a zene, bár aranyos, nevezhetjük akár "egyszerűnek" is...
Főhősünk célja, eljutni a célba, (ez egy igen informatív kijelentés volt...) amit folyamatos jobbra haladással érhetünk el. Természetesen nem lesz egyszerű eljutni oda. Az akadályok sorában a legkönnyebben leküzdhető, az ellenséges csiga, és egyéb vadállat, akik egy helyben állnak, esetleg lassan közelítenek felénk. A fel billentyűvel egyszerűen átugorhatjuk őket, vagy ha hozzávágunk egy kőbaltát, jobb belátásra térnek. Nagyobb problémát jelenthet a platókon való közlekedés, ezek között természetesen található le-fel, vagy oldalirányban mozgó is. Szerencsére a játék nem a kicentizett ugrásokról szól, de azért egy-két "centizgetős" mutatványt be kell mutatnunk. Fontos megjegyezni, hogy ha a tűzgomb megnyomása mellett nyomjuk meg a 'felfele" (ugrás) billentyűt, messzebbre ugorhatunk. Feladatunkat tovább nehezíti, hogy megadott idő alatt kell teljesítenünk a pályákat.
A játék közben találhatunk tárgyakat, amik valamilyen módon segítségünkre vannak. Ezek egy része az egyszínű kövek mögött található. Ezeket úgy szerezhetjük meg, ha ráugrunk a kőre, vagy hozzávágunk egy kőbaltát. A felvehető tárgyak között a legfontosabb, a kőbalta, amit már megemlítettünk. E nélkül, csak ugrálással tudjuk kikerülni az akadályokat! Az almák és egyéb gyümölcsök pontszámunkat növelik, illetve némelyik emeli az életerőket. Az életerő a játékban az idő szerepét tölti be, mivel folyamatosan fogy, más jelentősége nincs.
Ha rálépünk a gördeszkára, nem tudunk megállni, csak ugratni. Hatása addig tart, amíg ellenséggel nem érintkezünk, ilyenkor nem vész el az életünk, viszont a gördeszkát elveszítjük. A fejünk felett megjelenő angyalka védelmet ad egy ideig, ilyenkor ellenséggel érintkezve nem halunk meg. A gördeszkára, és az angyalra is igaz, hogy nem nyújt védelmet a vízbeesés káros hatásaitól. A kis babák a szint teljesítése után plusz pontokat jelent számunkra. Az egyes szintek több szakaszra vannak, osztva, amelyek kezdetét egy kis számozott tábla jelzi. Ha elvész egy életünk, a legutolsó táblától folytathatjuk a játékot. A képernyő bal felső sarkában lévő almák az életeink számát jelképezik, alatta a nálunk lévő tárgyakat jelzi a gép. A képernyő jobb felső oldalán látható sáv az életerőnket jelzi. Ez a gyakorlatban az időnk kijelzését szolgálja. Felette a pontszámunk, és az eddigi rekord látható.

Örökélet: POKE 34362,0
Nem fogy az életerőnk: POKE 41250,195; POKE 41870,195; POKE 38176,0