ZX Striker

2013 - Valdir

foci

Spectrum (48k)

A ZX Striker remek példája, hogy egy egyszerű, de ötletesen kivitelezett játék is nyújthat remek elfoglaltságot, szemben pl. a hasonló témájú Penalty Soccer-rel... Egyetlen focistát irányítunk, akinek pontrúgásokból kell minél több gólt szereznie. 15 társunkkal vívunk 2 fős körmérkőzéseket. Mérkőzésenként 5-5 próbálkozása van a két játékosnak felváltva egy fáradhatatlan kapus ellen. A győztes három pontot kap, döntetlen esetén 1-1 pontot kap a két játékos. Nem csak a győzelem a fontos, hiszem azonos pontszám esetén a gólkülönbség dönt a helyezésben.
A játékmenet igen egyszerű: véletlenszerű pozícióból végezzük a pontrúgásokat, emberként körül egy pont mozog félkörben, ezzel a ponttal célzunk. A kívánt pillanatban a SPACE megnyomásával rúghatjuk el a labdát az adott irányba, illetve a SPACE nyomva tartásával állíthatjuk a lövés magasságát. Ügyesebbek cifrázhatják is a dolgot, az O-P billentyűkkel állíthatjuk be (a SPACE megnyomása előtt), merre kívánjuk csavarni a labdát. A képernyő jobb felső sarokban látható kijelzők segítenek a csavarás és a lövésmagasság beállításában. A célzásra csak 3-5 másodperc áll rendelkezésünkre. A hátralévő időt a játékos melletti számláló mutatja. Ha letelik az idő, a gép végzi el helyettünk a lövést, amiben nem lesz sok köszönet. A kapus nem nagyon szokott hibázni, a csavarás sem nagyon hatja meg, a legbiztosabb módszer, ha valamelyik felsős sarokba lőjük a labdát.
A játékot maximum 16 fő játszhatja egymás ellen, ha kevesebben játszunk, értelemszerűen a maradék játékost a gép irányítja. Minden mérkőzés előtt a ponttáblát láthatjuk, melyen a bajnokság pillanatnyi állását kísérhetjük figyelemmel. Az egyes oszlopok jelentése: PT - pontszám, GA - gólkülönbség, SKILL - játékos erőssége (csak a gép által irányított játékosoknál), CHAMP - eddig hány bajnokságot nyert az illető. Az alsó sorban előbb az előző mérkőzés végeredményét láthatjuk, majd a következő mérkőzés párosítását. A ponttáblánál tetszőleges billentyűvel lépegethetünk a mérkőzések között. A felső sorban láthatjuk, hogy eddig hány bajnokságot játszottunk le (SEASON), a bajnokság hányadik fordulójában tartunk (ROUND) (16 játékos vív körmérkőzést, így értelemszerűen 15 forduló van), és hogy a forduló hányadik mérkőzése következik (MATCH).
Az egyszerű kivitelezés ellenére jól el lehet szórakozni a játékkal, akár a gép ellen, akár többedmagunkkal. Az azért kár, hogy a bajnokság végén semmiféle gratulációt nem kapunk, csak lenullázódik a táblázat és kezdetét veszi a következő bajnokság.