Ahhh!!!
Laser Malfunction

1984 - CRL Group PLC

űrhajós, lövöldözős

Spectrum (48k)

A meglepően furcsa cím egy "átlagos" űrhajós piff-puff, az Arcadia-féle Invaders-klónok némileg továbbfejlesztett, kibővített változata. A történet az ilyen játékoknál nagyjából teljesen felesleges, mindenki el tudja képzelni az emberiségre támadó gonosz idegenek invázióját, mely ellen természetesen csak szerénységünk szállhat szemben egy szál magában.
Összesen 6 szektort kell megtisztítanunk az idegenektől, minden szektorban 3 támadó köteléket kell megsemmisíteni (azaz összesen 18-at). Minden kötelékben más sprite-okra lövöldözhetünk, melyek között tényleg van egy két ötletes is (pl. Atari logo, Pacman figura). Bármilyen meglepő(?), a játék tartalmaz érdekes elemeket is! Bár van autofire, mégsem célszerű folyamatosan a tűz gombon "tehénkedni", mert lézerfegyverünk hamar túlhevülhet. A játékképernyőtől balra a LASER TEMP feliratú sáv jelzi a hőmérsékletét, amikor a piros mezőbe ér a mért hőmérséklet, hangjelzés is figyelmeztet. Ha fegyverünk túlhevül, annak kellemetlen következményei vannak: a fedélzeti számítógép addig letiltja a fegyver használatát, amíg teljesen(!) le nem hűl.
Űrhajónkba "természetesen" üzemanyag is kell, ennek szintjét a jobb oldalon lévő sáv jelzi (FUEL). Az üzemanyag lassan, folyamatosan fogyatkozik. Bár üzemanyagkészletünk több kötelék legyőzésére is elegendő, nyilvánvaló, hogy valahogy tankolnunk is kell. Ráadásul űrhajónk egy pajzzsal is fel van szerelve, ami megvéd ugyan mind az ellenséges találatoktól, mind az ütközésektől (és közben még lőni is tudunk), viszont használata gyorsan fogyasztja az üzemanyagot.
Tankolásra minden harmadik támadó kötelék után van lehetőségünk, amikor egy nagyobb (baráti) űrbázis közelébe (2. kép) érve be kell dokkolnunk annak középen lévő piros színű dokkoló berendezésére. Ehhez csak meg kell érintenünk, ami nem is lesz olyan egyszerű, mert úrhajónk állandóan "félrehúz". Ha a manőver sikertelen, a tankolás elmarad, és még egy életünk is elvész. Ha elfogy az üzemanyagunk, elvész egy életünk.
Akár még jó is lehetne a játék, sajnos azonban a tempó nagyon gyors. Az ellenségek vadul cikáznak, ha felül kimennek a képernyőről, alul jelennek meg, tehát minden irányból figyelnünk kell. Ha elveszítjük egy életünket, az egész támadó kötelék újra megjelenik, de legalább üzemanyaggal feltöltött űrhajót kapunk. Az sem sokat segít, hogy 10000 pontonként jutalom életet kapunk. Pár játék után rájövünk, hogy a játék címe a játékosok reakcióját leíró hangutánzó szó...
Ám a legügyesebb, legjobb reflexekkel rendelkező, legbravúrosabb játékosok a 18 kötelék legyőzése után kellemes meglepetésben részesülnek: a játék gratulál: győztünk, megmentettük az egész galaxist! Ekkor azonban váratlan "fordulat következik", melynek hatására bizonyára az ő szájukat is elhagyja az említett hangutánzó szó...

Irányítás:
A címképernyőn kérhetünk instrukciókat ('I') vagy továbbléphetünk a játékhoz ('P').
A játék - furcsa módon - csak billentyűzettel játszható: '1' - balra, '3' - jobbra, '0' - tűz, 'O' - pajzs.
ENTER - játék indítása.

Valamilyen "zseniális" ötlettől vezérelve készült Amstrad CPC verzió is ebből az igazán "hiánypótló" játékból. Mivel azonban a CPC nem ismeri az attribútum videómódot, négy színes képernyőn a látvány igazán borzalmas...