Bite the Dust

1988 - Crash

logikai, ügyességi

Spectrum (48k)

Íme egy remek ötlet új köntösben! A Bite the Dust a nagysikerű Boulder Dash ötlete alapján készült. A játékmenet gyakorlatilag változatlan, a grafika meglepően jól sikerült! (Bár a főhős mozgását nevezhetjük akár érdekesnek is...). Mondjuk a zene már inkább felejthető...
A program egyik "furcsa" tulajdonsága, hogy csak billentyűzetről, vagy Sinclair Interface II illesztővel játszható, annak ellenére, hogy 1988-as program. Sebaj, a szokásos Q, A, O, P billentyűkiosztás kényelmesnek mondható.
Célunk tehát minden pályán a megadott számú kristály megszerzése, adott időn belül. Gyűjtögetésünkben hatalmas szikladarabok akadályoznak, amik alól ha kiássuk a talajt, leesnek (akkor is ha alatta állunk...). A pályák nagyon nagyok, és nagyon nehezek, vigyáznunk kell, könnyen befalazhatjuk magunkat! Most is csak egy követ tudunk eltolni, kettő már túl nehéznek bizonyul. A fehér, spirál alakú mező ajtó, amin át lehet jutni.
A játék indulása előtt megtekinthetünk egy eredménykijelző képernyőt, amiről a következőket olvashatjuk le:
  • TARGET: a megszerzendő kristályok száma,
  • SCORE: pontszámunk,
  • TIME: a pálya teljesítésére rendelkezésre álló időnk,
  • SCREEN: a pálya sorszáma,
  • LIVES: életeink száma (kezdetben három életünk van).

Az eredménykijelzőt játék közben bármikor megtekinthetjük az 'S' gomb megnyomásával (SPACE-el tudjuk folytatni a játékot). Ha sikerült befalaznunk magunkat, a '0' gombbal újrakezdhetjük a szintet, egy életünk elvesztése árán. Ha túl sokat játszottunk a játékkal, és idegösszeroppanást kaptunk, az 'R' billentyű megnyomásával kiléphetünk a játékból. A fergeteges "zenét" (egyszólamú pityegés), ha meguntuk, a 'G' billentyűvel kikapcsolhatjuk, a 'H'-val visszakapcsolhatjuk.
Akinek tetszett a Boulder Dash, próbálja ki ezt a programot is. Ha valaki rendelkezik a programhoz szükséges mérhetetlen türelemmel, az nagyon jól fog szórakozni vele!

Térkép