Bite the Dust

1988 - Crash

logikai, ügyességi

Spectrum (48k)

Íme egy remek ötlet új köntösben! A Bite the Dust a nagysikerű Boulder Dash ötlete alapján készült. A játékmenet gyakorlatilag változatlan, a grafika meglepően jól sikerült! (Bár a főhős mozgását nevezhetjük akár érdekesnek is...). Mondjuk a zene már inkább felejthető...
A program egyik "furcsa" jellegzetessége, hogy csak billentyűzetről, vagy Sinclair Interface II botkormánnyal játszható, annak ellenére, hogy 1988-as program. Sebaj, a szokásos Q, A, O, P billentyűkiosztás kényelmesnek mondható.
Célunk tehát minden pályán a megadott számú kristály megszerzése, adott időn belül. Gyűjtögetésünkben hatalmas szikladarabok akadályoznak, amik alól ha kiássuk a talajt, leesnek (akkor is ha alatta állunk...). A pályák nagyon nagyok, és nagyon nehezek, vigyáznunk kell, könnyen befalazhatjuk magunkat! Most is csak egy követ tudunk eltolni, kettő, már túl nehéznek bizonyul. Felhívom a figyelmet, hogy a fehér, spirál alakú mező ajtó, amin át lehet jutni.

A játék indulása előtt megtekinthetünk egy eredménykijelző szerű képernyőt, amiről a következőket olvashatjuk le:
TARGET: a megszerzendő kristályok száma
SCORE: pontszámunk
TIME: a pálya teljesítésére rendelkezésre álló időnk
SCREEN: a pálya sorszáma
LIVES: életeink száma (kezdetben három életünk van)

Az eredménykijelzőt játék közben bármikor megtekinthetjük az 'S' gomb megnyomásával (SPACE-el tudjuk folytatni a játékot). Ha sikerült befalaznunk magunkat, a '0' gombbal újrakezdhetjük a szintet, egy életünk elvesztése árán. Ha túl sokat játszottunk a játékkal, és idegösszeroppanást kaptunk, az 'R' billentyű megnyomásával kiléphetünk a játékból. A fergeteges "zenét" (egyszólamú pityegés), ha meguntuk, a 'G' billentyűvel kikapcsolhatjuk, a 'H'-val visszakapcsolhatjuk.
Akinek tetszett a Boulder Dash, próbálja ki ezt a programot is. Ha valaki rendelkezik a programhoz szükséges mérhetetlen türelemmel, az nagyon jól fog szórakozni vele!