Bonkers

1983 - Procom Software

ügyességi

Spectrum (16k)

A Procom Software egyik legértékelhetőbb játéka egyfajta keveréke a Frogger és a Jumping Jack játékoknak. Ha ezt a megállapítást furcsának találnánk, még nem is ismerjük a játék kerettörténetét... Eszerint ugyanis a gonosz idegenek elrabolták a földlakók egy csoportját (ez kezdetben öt embert jelent, plusz későbbi jutalom élet) és űrbázisukon tartják őket fogva. Ahhoz, hogy megszöktessük az embereket, el kell irányítani őket az űrbázis egy-egy zsilipkamrájába. Éppen szerencse, hogy zsilipkamrából is öt van, hiszen ezek olyan aprók, hogy csak egy-egy ember fér beléjük. Pech viszont, hogy épen a szöktetéssel egy időben rendezik az űrbázison a Hátborzongató Teremtmények Kongresszusát. Ezért sajnos az űrállomás folyosóin egyre több szörnyűséges teremtmény császkál. Itt olyan borzalmakra kell gondolni, mint pl. Double Gangers, Pac-Droid, Squidge-Droid, Stomper, és Baby-Droid.
A zárka az űrállomás legfelső emeletén van (a pontszámunktól balra, a légzsilipek a legalsón. A sötétkék folyosókon vízszintesen tudunk közlekedni, a világoskék liftaknákban vízszintesen(!) csúszkáló lifteken keresztül függőlegesen tudunk le-fel mozogni. A szörnyek a sötétkék folyosókon, és a világoskék liftaknákban is tudnak vízszintesen mozogni, a képernyő két szélén a fekete szervizalagútban pedig kedvükre mászkálhatnak fel-le. Az éppen a szöktetés tárgyát képező delikvensnek természetesen el kell kerülnie a találkozást valamennyi szörnnyel. Fontos tudni, hogy a képernyő vízszintesen magába zárt, azaz, ha kimegyünk bal oldalon, bejövünk a jobbon. Kezdetben csak egy szörny császkál az űrbázison, de minden nehézségi szinten többen lesznek, így hamar parázs hangulat alakul ki. Amire még figyelni kell, lehet bug, de lehet, hogy direkt maradt a programban: ha egy ember bejut valamelyik légzsilipbe, a szörnyek megdermednek, amíg a következő ember a legfelső folyosó közepére sétál a zárkából. Ha ekkor épp egy szörny is van ott, rögtön el is kapja. Figyelnünk kell tehát, mikor lépünk a zsilipbe!
Minden nehézségi szint addig tart, amíg a zárka kiürült, és valamennyi ember lejutott a zsilipkamrákba, vagy elfogták a szörnyek. Természetesen a következő szinten már csak az életben maradottak kerülnek vissza a zárkába.

Irányítás:
A menüben választhatunk CURSOR, KEMPSTON, FULLER botkormány-illesztőt. Ha nincs egyik sem, az pech, mert akkor marad a billentyűzet 'E'- fel, 'S' - balra, 'D' - jobbra, 'X' - le billentyűkiosztással.
A játék szüneteltetésére két billentyű is szolgál: 'F' (nyomva kell tartani) vagy 'H'.
Kilépés a játékból: 'Q'