Draughts Master
(ZX Draughts)

1982 - CP Software

logikai, táblás

Spectrum (48k)

A Draughts Master - ahogy magát nevezi a program, de a kazettaborítón a ZX Draughts cím szerepel - egy teljesen funkcionális dámajáték program, mindenféle extra nélkül. A játék szabályai itt elolvashatóak. A játszma indulása előtt három kérdésre kell választ adnunk:

A program kezelése a korabeli sakkprogramokhoz hasonló: a sakktábla koordinátáinak megfelelően kell begépelni, honnan hova kívánunk lépni. Pl.: G3A4. A bevitelt ENTER-rel kell befejezni, DELETE-el javíthatunk. Ha ütéssorozatra van lehetőségünk, minden lépés koordinátáit meg kell adni egymás után. Pl.: G3E5C7
A dámajátékban hagyományosan - és ebben a programban is - ütéskényszer van. Ha nem vesszük észre az ütést és mást akarunk lépni, azt ugyanúgy INVALID MOVE üzenettel díjazza a program, mint az egyéb szabálytalan lépéseket.
Ha csak az R parancsot billentyűzzük be, feladjuk a játékot, visszalépünk a beállításokhoz.
A játéktér alatt megjelenik a mi, és a gép legutolsó lépése koordinátákkal is.