2007 - CNGSoft

akció, mászkálós

Spectrum (128k)

Talán nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy az Ultimate egy új játékstílust teremtett, amikor 1984-ben kiadták Kight Lore című programjukat. Bár gyűjtögetős-mászkálós játék már akkor is volt a piacon szép számmal, a látványos izometrikus nézet nagy sikert aratott. Az Ultimate 1988-ban beolvadt az US Gold kiadóba, de ez nem jelentette ezen játékok végét, sőt, a stílus egyre népszerűbbé vált a felhasználók és így a kiadók körében. Olyan gyöngyszemek születtek, mint a Head over Heels, Batman, melyek talán a legismertebbek és üzletileg legsikeresebbek voltak. Ezen játékok hangulatát próbálja visszaidézni a CNGSoft programja (akik ezt az egyetlen játékot jegyzik).

A spanyol szerzőpáros programjában egy abszolút dilettáns betörő, egyik elfuserált akcióját vezényelhetjük le. Justin ma éjszaka egy hatalmas házba tör be, melyben négy páncélszekrény minden képzeletet felülmúló vagyonokat rejt. Emberkénk azonban minden felszerelés nélkül érkezik a tett helyszínére, így valamennyi szükséges felszerelést a házban kell összegyűjtenünk.
Kezdetben a ház bejárata előtt vagyunk, egy zárt ajtó előtt, felszerelés nélkül már a bejutás is gondot jelent... A házban több zárt ajtóval is találkozni fogunk, ezeket csak úgy tudjuk kinyitni, hogy kulcsokat gyűjtünk a házban. (Az udvar két szélén rögtön találunk egy-egy kulcsot.). A kulcs egyszer használatos darab, azaz minden ajtó kinyitásához újabb kulcsot kell megszereznünk. Jöttünket a riasztóberendezés jelezte, így a házban biztonsági őrök, és egyéb rút teremtmények járőröznek, melyek nem kaphatnak el! Még így is csak egy óránk van a feladat teljesítésére, mielőtt a rendőrök körbeveszik a házat, vagyis ennyi időn belül el kell hagyni a helyszínt.
A házban a szokásos akadályok és fejtörők várnak ránk: leomló platók, csúsztatható, mozgó sámlik, mérges, szúrós tárgyak, amikhez nem érhetünk hozzá. Ha elhagyjuk a szobát, és visszajövünk, a berendezés "alaphelyzetbe" áll vissza, így ha javíthatatlanul elrontottuk az átrendezést, korrigálhatunk. A már említett őrök kötött útvonalon járőrőznek, azonban a pókok kiszámíthatatlanul mozognak, a szűk helyen sok gondot okozhatnak. Szerencsére átugorhatjuk őket, ha már nagyon nem tudjuk kikerülni őket. Fontos, hogy ugrás közben, a levegőben is tudjuk magunkat irányítani!
A négy páncélszekrényt csak úgy tudjuk kinyitni, ha először keresünk hozzá egy adag dinamitot. A páncélszekrények tartalmán kívül a házban elszórt, értékes aranyérméket is össze kell gyűjtenünk, ilyet láthatunk pl. a 4. képen. A zsákmány begyűjtése után el kell hagynunk a házat.

Bár a grafika szépnek mondható, a játék irreálisan nehéz! Egyik másik szoba szinte áthatolhatatlan akadályt rejt, ráadásul van olyan szoba, amiben - tervezési hiba miatt - nem látszik a felvehető kulcs (a harmadik képen az oszlop tetejére kell felugranunk). Mindettől függetlenül egy térképpel és örökélettel a rajongóknak jó szórakozást nyújt. Igen jó megoldás, hogy a menüben 3 nyelv (angol, spanyol, francia) közül választhatunk!

Irányítás: a játékot billentyűzettel (O, P, Q, A, SPACE), vagy KEMPSTON illesztővel irányíthatjuk.
A billentyűzet szabadon definiálható. ENTER - játék szüneteltetése / folytatás.

Térkép

Örökélet: POKE 53961,0
Végtelen idő: POKE 53551,166

Sérthetetlenség: POKE 55992,201; POKE 56019,201