Saboteur II.
Avenging Angel (Mod)

2024 - theALFEST

akció, mászkálós, verekedős

Spectrum (128k)


 

A Saboteur 2 az egyik leghangulatosabb akciójáték Spectrum-ra. El kell azonban ismerni: technikailag nincs csúcson a játék, mondhatni lassú! Ez a negatívum kitűnő táptalajt biztosított a majdani mod készítőnek, a játék javítgatására, csinosítgatására... A "javítgatásnál" itt azért többről van szó: dupla puffereléssel és vsync-el is az optimalizálás olyan jól sikerült, hogy a sebesség a menüben 10 fokozatban állítható:
  • 0 - 5 fps,
  • 1 - 5.5 fps (az eredeti program sebessége)
  • 2 - 6 fps,
  • 3 - 7 fps,
  • 4 - 8 fps,
  • 5 - 10 fps,
  • 6 - 12.5 fps (alapértelmezés),
  • 7 - maximum 16.7 fps,
  • 8 - maximum 25 fps,
  • 9 - maximum 50 fps, (Nincs időzítés, nincs vsync, de átlagosan 5.6-szor gyorsabb, mint az eredeti program.

Emellett a "leglátványosabb" változás a grafikai elemek bővülése, és néhány új hangeffektus. Mindezek mellett a program ismert bug-jai is javítva lettek. Ezek közül a legörvendetesebb, hogy az ellenségek energiáját tárolja a program (azaz, ha harc közben már kevés energiája van az ellenségnek, de véletlenül kimegyünk a képernyőről, majd újra visszajövünk, nem maximumon lesz az energiája).
A játékmenetet érintő változás, hogy a főhős kevesebb energiát veszít, ha kis magasságból esik le, a rúgásai és dobásai több sebzést okoznak. A repülő rúgás sebez a legtöbbet. A denevérek viszont kevesebbet sebeznek.

Játék közben elérhető új funkciók:

  • CAPS-SHIFT + S: játék sebességének állítása,
  • CAPS SHIFT + P: játék szüneteltetése, folytatása,
  • CAPS SHIFT + T: Zene ki- / bekapcsolása (csak 128K verzióban)
  • CAPS SHIFT + M: térkép mód. A címképernyőn is látható térképet mutatja meg. Villogó pont jelzi a helyzetünket. (Csak 128K verzióban)