Streethawk

1986 - Ocean

Akció, lövöldözős

Spectrum (48k)

Enterprise

Bár az OCEAN egy évvel korábban már próbálkozott egy felejthető STREETWAWK játékkal, ez a játék kazettamellékletként végezte. A kiadó az előző játék kukázásakor gyorsan megbízott egy másik fejlesztőcsapatot egy teljesen új program fejlesztésével, megvalósíthatóbbnak tűnő határidővel. Természetesen most is hihetetlen képességű motorkerékpárunk segítségével indulunk a rosszfiúk üldözésére. Persze ne legyünk igazságtalanok, a program jobb mint az első, bár a hangok terén most sem strapálták meg magukat a készítők. Betöltés után kiválaszthatjuk az irányítást (Kempston, Cursor, Interface II, és természetesen billentyűzet a választék), más dolgunk nem lévén indítsuk a játékot.

Minden nehézségi szint két részre van osztva. Az első részben az utcán cirkálunk, és üldözzük a bűnözőket. Nem lesz nehéz kiszúrni őket, ha utolérjük őket lőni fognak ránk. Természetesen hogy bárkit is elkapjunk először talán el kéne indulnunk, úgyhogy talán érdemes lenne áttekinteni az irányítást. Ha billentyűzetet választottuk, az 'N' - balra, 'M' - jobbra, 'S' - gyorsítás, 'X' - fékezés, 'A' - tűz kiosztást használhatjuk, a botkormány használata értelemszerű. Emellett két billentyűt kell még használnunk: a 'T' nyomva tartásával a turbót aktivizáljuk, melynek segítségével jobban gyorsulunk, a SPACE megnyomásával pedig ugrathatunk. Ebben a részben nem tudunk olyan hatalmasakat ugratni, mint az előző részben, de egy autót, ha elég gyorsan megyünk, át tudunk ugratni. (Praktikus alternatívája az előzésnek.)
A műszerfal jobb oldalán láthatjuk a sebességünket, alatta a pontszámunkat, amely minden megtett méterrel emelkedik, valamint a 'H' jel mellett látható pontok a turbó állapotát mutatja. Bal oldalon négy kijelzőt láthatunk egymás alatt. Az F feliratú legfelső csík az üzemanyagszintünket jelzi (ilyen high-tech motor és üzemanyag kell bele???), az alatta lévő csík az energiánkat jelzi, amely minden ütközés és találat hatására csökken. A következő 'Z' jelzésű sáv a lézerfegyverünk energiáját jelzi. Szerencsére nem kell attól tartani, hogy kimerülnek a telepeink. Legalul egy hőmérő látható, ahol az ugrató-berendezésünk hőmérsékletét jelzi. Minden ugratásnál emelkedik, és ha túlhevül nem tudunk addig ugratni, amíg le nem hűl egy kicsit. Legalul egy üzenetsor van, ahol olyan információkat olvashatunk, hogy ütközés hatására sérülést szenvedtünk (nem mintha ezt nem látnánk a saját szemünkkel.)
Ha elindulunk a motorunkkal hamarosan találkozni fogunk az úton közlekedő civilekkel. Vigyázzunk, ha véletlenül eltalálunk egy civil autóst, a középen látható Scanner színváltozása jelzi, hogy ez nem volt jó ötlet. Ha túl sok ártatlant sikerült "ártalmatlanná tenni", a scanner villogni fog, amely azt jelzi, hogy rendőrök üldöznek, ha elkapnak vége a játéknak! (Akasztják a hóhért...) Ha egy autóból lőnek ránk, az minden kétséget kizáróan bűnöző, ha eltaláljuk pontot kapunk érte! Bár az úton láthatunk kereszteződéseket, nekünk mindig egyenesen kell haladnunk, nem tudunk befordulni az utcákba! Ennek a résznek érdekes módon csak az a célja, hogy megtegyük a megfelelő távolságot, ha nem lövünk ki egy rosszfiút sem, akkor is továbbjutunk.
Egy bankrablás helyszínére érkeztünk. A rablók éppen kifelé rohannak a bankból, pénzeszsákokkal a hátukon. A bal oldalon lévő ajtón lépnek ki az utcára, és a jobb oldalon álló furgonnal akarnak elmenekülni. Ezt meg kell akadályoznunk! Egy célkeresztet mozgatunk a képernyőn, feladatunk a rablók lelövése. (Ez remek alkalom pontszámunk gyarapítására, minden egyes ártalmatlanná tett rabló 1000 pontot ér!) Vigyázzunk, a célkereszt mozgása alig gyorsabb, mint a menekülő rablók! A célkereszt minden lövés után a kiinduló helyére kerül vissza. A képernyő tetején a gép jelzi, hogy hány rablónak sikerült elmenekülni.Ha az összes rabló kijutott (vagy így, vagy úgy...) a bankból, ismét motorozni fogunk, de nehezebb dolgunk lesz.
Mindent összevetve a program, bár jobb mint az előző része, de nem egy nagy durranás, jó közepes színvonalat képvisel, de azért el lehet vele játszani. Bár ennél a típusú játéknál nincs sok értelme a végtelen energiának, azért van:

Végtelen energia: POKE 39699,0; POKE 39708,58